به گزارش پارس به نقل از ایسنا، سید محمد هادی آیت الهی، نایب رئیس اول فدراسیون و سرپرست کمیته فنی و توسعه درباره آخرین وضعیت تیم ملی امید، تیم ملی زیر ۱۹ سال بانوان و مصوبات هیات رئیسه فدراسیون فوتبال به نکاتی اشاره کرد.

 

به گزارش سایت فدراسیون فوتبال، سرپرست کمیته فنی و توسعه درباره درباره آخرین وضعیت تیم ملی امید گفت: با توجه به برنامه ریزی که در این رده سنی انجام شده، سه مرحله اردوی انتخابی برای تیم ملی امید در نظر گرفتیم تا برترین ها به اردوی اصلی تیم ملی دعوت شوند. بر همین اساس و با تائید کمیته فنی و توسعه هفتم تا ۱۰ اسفند، سیزدهم تا هفدهم اسفند ماه و بیستم تا بیست و چهارم اسفند ماه سه مرحله اردوی انتخابی برای تیم ملی امید برگزار می کنیم تا برترین ها به اردو دعوت شوند. این تیم خود را برای بازیهای آسیایی زیر ۲۲ سال که مقدماتی المپیک و همچنین رقابتهای اینچئون کره جنوبی آماده می کند.

 

وی افزود: حدود ۱۳۶ بازیکن استعدادیابی و شناسایی شده که شرایط حضورشان دراین سه مرحله از اردو فراهم شده است. در واقع یک برنامه ۲ ساله تا رقابتهای المپیک پیش بینی کرده ایم و یک نسخه از این برنامه را در اختیار سازمان لیگ برتر قرار داده ایم تا در تقویم مسابقاتی خود گنجانده و شاهد بروز مشکلاتی که این تیم در چند ماه گذشته شد، نباشیم.

 

بازیکنان جدیدی باید به تیم ملی زیر ۱۹ سال بانوان اضافه شوند

نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال درباره وضعیت تیم ملی زیر ۱۹ سال بانوان گفت: این تیم نیاز دارد تا بازیکنان جدیدی را استعدادیابی و به اردوهای تیم ملی دعوت کند. کمیته فنی شرایط حضور این بازیکنان را ارزیابی می کند و مرتبا فعالیتهای مربوط به این رده سنی و دیگر رده های سنی بانوان را پیگیری می کند.

 

وی افزود: این تیم پیشنهاد حضور در تورنمنت روسیه را داده که قرار شد در نشست آتی کمیته فنی و توسعه تصمیم نهایی برای حضور در این رقابتها صورت گیرد.

 

مصوبات هیات رئیسه بالاتر از هر موردی ارزش دارد

نایب رئیس فدراسیون فوتبال با اعلام موافقت هیات رئیسه درباره حضور کی روش تا پایان سال ۲۰۱۸ گفت: پس از اعلام آمادگی حضور کی روش توسط رئیس فدراسیون و موافقت اعضای هیات رئیسه، وی از این پس با توجه به شناختی که از ایران دارد و بازیکنان ایران را به خوبی می شناسد مذاکرات آتی با فدراسیون فوتبال با سرمربی تیم ملی بزرگسالان انجام خواهد شد و مصوبات هیات رئیسه بالاتر از هر مطلبی برای ما ارزش دارد و طبق آن عمل می کنیم.

اهمیت به فوتبال پایه باعث رشد و گسترش این رشته می شود

آیت الهی در پایان درباره برگزاری فستیوال فوتبال مدارس ملی گفت: در نشست هیات رئیسه مصوب شد تا فستیوال مدارس فوتبال را به صورت ملی در سال آینده برگزار کنیم. ما به فوتبال پایه اهمیت می دهیم تا آینده فوتبالمان تضمین شود. اگر به فوتبال پایه بی توجه باشیم بی شک به زمانی می رسیم که حریف قدری برای تیم های دیگر نخواهیم بود. بر همین اساس مقرر شد تا با دکتر علیزاده-رئیس آکادمی ملی فوتبال نشستی را برگزار و درباره برگزاری این فستیوال و بعد مالی آن به بحث و بررسی بپردازیم.