به گزارش پارس به نقل از تسنیم، ۶ بازی آخر مرحله گروهی لیگ برتر والیبال به صورت همزمان در شهرهای مختلف آغاز شد. در خانه والیبال تهران، شاگردان پیمان اکبری، کارشان را متفاوت از چند بازی اخیر و بهتر آغاز کردند. آخرین حریف پیکان در این مرحله، تیم پرمهره متین ورامین بود که البته در غیاب شهرام محمودی، قطر پاسور ملی پوش خود به تهران آمده بود. بازیکنان پیکان که بازی قبلی را به تیم ته جدولی سایپا واگذار کردند و در چند هفته گذشته هم نتایج خوبی کسب نکرده بودند برای اعاده حیثیت پا به میدان گذاشتند و با ارائه یک بازی کم اشتباه و دفاع روی تور، حریف پرقدرت خود را غافلگیر کردند. ست اول با سرویس بدون بازگشت آنانیف، بازیکن بلغاری پیکان با حساب ۲۵ بر ۱۳ به سود خودروسازان تهرانی تمام شد.

متین ورامین در ست دوم، بازی را بهتر از ست اول شروع کرد اما این برای شکست دادن پیکانی که بسیار باانگیزه تر از قبل نشان می داد، کافی نبود. بازیکنان پیکان با انجام یک بازی کم اشتباه مقابل متینی که تلاش چندانی برای پیروزی نمی کرد ست دوم را هم با حساب ۲۵ بر ۲۲ به سود خود پایان دادند.

۳ امتیاز ابتدایی ست دوم را متین به سود خودش ثبت کرد تا پیکان خیلی زود از وقت استراحت خود استفاده کند. در این ست، محمد محمدکاظم به جای سیدمهدی بازارگرد برای پیکان وارد زمین شد. پیکانی ها که ۵ بر صفر عقب بودند در ادامه و به سرعت ۶ امتیاز متوالی کسب کردند تا دانیله بانیولی مجبور به استفاده از اولین وقت استراحت خود برای متین شود. متین در ادامه به بازی برگشت و با روحیه بهتر مسابقه را پی گرفت و در نهایت با نتیجه ۲۵ بر ۲۱ به پیروزی رسید.

در ست چهارم نیز برتری از آن پیکان بود و نتیجه این ست ۲۵ بر ۲۲ به سود شاگردان پیمان اکبری رقم خورد تا با نتیحه ۳ بر یک برنده شوند. در پایان هفته بیست و دوم تیم های باریج اسانس، متین ورامین، میزان مشهد، کاله، پیکان، شهرداری تبریز، نوین کشاورز و شهرداری ارومیه جواز حضور در مرحله پلی آف را به دست آوردند.

نتایج دیدارهای هفته پایانی مرحله گروهی لیگ برتر والیبال به شرح زیر است:

پیکان تهران ۳ متین ورامین یک
۱۳-۲۵،۲۲-۲۵،۲۵-۲۱،۲۲-۲۵

سایپا البرز ۲ نوین کشاورز ۳
۲۵-۱۹،۱۸-۲۵،۲۸-۲۶،۲۰-۲۵،۲۱-۱۹

شهرداری زاهدان ۳ کاله مازندران یک
۱۷-۲۵،۲۵-۱۷،۱۴-۲۵،۲۰-۲۵

جواهری گنبد ۳ باریج اسانس صفر
۲۳-۲۵،۱۷-۲۵،۲۴-۲۶

آلومینیوم المهدی ۳ شهرداری ارومیه ۲
۲۵-۲۱،۱۸-۲۵،۲۵-۲۲،۱۶-۲۵،۶-۱۵

میزان مشهد ۳ شهرداری تبریز یک
۲۰-۲۵،۲۱-۲۵،۲۵-۱۶،۱۴-۲۵

ترتیب تیمها در جدول رده بندی تا پایان هفته بیست و دوم به شرح زیر است که ۸ تیم نخست جدول به پلی آف صعود کردند:

۱ باریج اسانس کاشان: ۴۹ امتیاز، ۱۶ پیروزی، ۶ شکست
۲ متین ورامین: ۴۸ امتیاز، ۱۷ پیروزی، ۵ شکست
۳ میزان مشهد: ۴۳ امتیاز، ۱۴ پیروزی، ۸ شکست
۴ کاله مازندران: ۳۸ امتیاز، ۱۴ پیروزی، ۸ شکست
۵ پیکان تهران: ۳۵ امتیاز، ۱۳ پیروزی، ۹ شکست
۶ شهرداری تبریز: ۳۱ امتیاز، ۱۰ پیروزی، ۱۲ شکست
۷ نوین کشاورز: ۲۹ امتیاز، ۱۱ پیروزی، ۱۱ شکست
۸ شهرداری ارومیه: ۲۸ امتیاز، ۷ پیروزی، ۱۵ شکست
۹ آلومینیوم المهدی بندرعباس: ۲۷ امتیاز، ۸ پیروزی، ۱۴ شکست
۱۰ بازرگانی جواهری گنبد: ۲۶ امتیاز، ۸ پیروزی، ۱۴ شکست
۱۱ شهرداری زاهدان: ۲۵ امتیاز، ۸ پیروزی، ۱۴ شکست
۱۲ سایپا البرز: ۱۷ امتیاز، ۶ پیروزی، ۱۶ شکست.