به گزارش پارس به نقل از بانک ورزش، آرش برهانی یکشنبه شب بعد از نابودی طلسم ۱۰۴۳ دقیقه ای گل نزدنش در نیم فصل دوم، دروازه سایپا را باز کرد تا بالاخره تعداد گل هایش با پیراهن استقلال را به ۱۰۰ برساند و بعد از هفته ها ناکامی روی جلد اکثر روزنامه های ورزشی برود. بعد از این رکود حرف و حدیث های زیادی در خصوص گل های برهانی مطرح شد. به طور مثال عده ای فکر می کردند تعداد گل های برهانی با پیراهن پاس و استقلال در لیگ برتر به ۱۰۰ رسیده و عده ای هم مدعی بودند تعداد گل های برهانی برای استقلال در مسابقات لیگ به این تعداد رسیده است. همین داستان بهانه ای شد تانگاهی دقیق تر به رکوردی که برهانی یکشنبه شب به آن رسید داشته باشیم.

قبل از هر چیز به این نکته باید اشاره داشت که برهانی با گلزنی مقابل سایپا، تعداد گل هایش برای استقلال را به ۱۰۰ رساند اما نه فقط در مسابقات لیگ! برهانی که از ابتدای لیگ هفتم به استقلال پیوسته، تا به امروز در ۷ دوره لیگ و ۷ دوره جام حذفی برای آبی ها به میدان رفته و در ۶ دوره لیگ قهرمانان هم برای این تیم فوتبال بازی کرده است. برهانی در لیگ برتر ایران، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا ۱۰۰ گل برای استقلال زده تا بالاتر از بازیکنانی مثل فرهاد مجیدی و علی جباری عنوان بهترین گلزن تاریخ باشگاه استقلال را در اختیار بگیرد. البته فراموش نکنیم که در مورد بهترین گلزن تاریخ باشگاه استقلال ۲ روایت مختلف وجود دارد. در برخی از منابع آمار گل های علی جباری برای استقلال ۱۰۱ گل عنوان شده اما در برخی از منابع دیگر این آمار به ۸۹ گل رسیده است. با فرض روایت اول آرش برهانی هنوز به رکورد جباری نرسیده و یک گل با او فاصله دارد. با چنین فرضی جباری بهترین گلزن باشگاه استقلال است و برهانی با ۱۰۰ گل و مجیدی با ۹۶ گل پشت سر او قرار دارند. با فرض روایت دوم این قضیه حسابی فرق خواهد کرد. در این صورت برهانی در حال حاضر با ۱۰۰ گل بهترین گلزن تاریخ باشگاه استقلال است و بعد از او مجیدی با ۹۶ گل ایستاده است. با فرض دوم علی جباری سومین گلزن تاریخ باشگاه استقلال است.

جدا از این مساله بد نیست بدانید که برهانی تا به امروز ۱۱۱ گل هم در تاریخ لیگ برتر با پیراهن تیم های پاس و استقلال به ثمر رسانده اما در اینجا دیگر نفر اول نیست. اولین ۱۰۰ گله تاریخ لیگ برتر ایران رضا عنایتی بوده که در حال حاضر با آمار ۱۲۷ گل، بهترین گلزن تاریخ لیگ برتر است. بعد از او برهانی با ۱۱۱ گل دومین عضو باشگاه ۱۰۰ گله های تاریخ لیگ برتر است