به گزارش پارس به نقل از فارس، مسئولان باشگاه استقلال برای حضور تیم فوتبال این باشگاه در لیگ قهرمانان آسیا به دنبال جذب چند بازیکن کمکی هستند که آنها را در این رقابت ها همراهی کند.

از طرفی علی کاظمی دبیر سازمان لیگ گفت: « نقل و انتقال بازیکن چه به صورت قرضی و یا چه به صورت انتقال باشد، باید در فصل نقل و انتقالات یا در نیم فصل صورت گیرد اما چون استقلال بازیکن کمکی می خواهد و این موضوع در آئین نامه فدراسیون تعریف نشده است ما از فدراسیون فوتبال استعلام گرفته ایم تا آنها در این باره به ما پاسخ دهند که آیا استقلال می تواند بازیکن کمکی برای آسیا با خود ببرد یا خیر. »

اما در طرف مقابل قضیه متفاوت است. در لیگ قهرمانان آسیا بازیکنی که به عنوان قرضی از او یاد شود تعریف نشده است. کنفدراسیون فوتبال آسیا زمانی که اسامی را از باشگاه های مختلف می گیرد باید بازیکنان با آن تیم قرارداد داشته باشند. به این ترتیب بازیکن باید قراردادش را با باشگاه قبلی خود فسخ کرده باشد و یک قرارداد جدید با باشگاه مبدا امضا کند.

با توجه به اینکه فرصت استقلال برای اعلام اسامی خود به آسیا فردا به اتمام می رسد به نظر می رسد که آبی پوشان نتوانند از بازیکن دیگری در لیگ قهرمانان آسیا استفاده کنند. البته سیستم TMS تا چند روز گذشته یعنی ۱۱-۱۲ بهمن ادامه داشته و اگر تا این مدت بازیکنی قراردادش را با باشگاه فسخ کرده باشد می تواند استقلال را در لیگ قهرمانان آسیا همراهی کند.

با توجه به اینکه از ایمان مبعلی به عنوان بازیکن کمکی یاد شده بود، این احتمال می رود که او نتواند برای آبی پوشان به میدان برود زیرا او روز گذشته برای استقلال خوزستان بازی کرد. البته باید دید مسئولان باشگاه استقلال چه اقداماتی را در این زمینه انجام دادند و آیا از بازیکن دیگری در لیگ قهرمانان آسیا استفاده خواهند کرد یا خیر.

مسئله اینجاست که استقلال اگر هر بازیکنی که در حال فعالیت در تیم های لیگ برتری است را بخواهد باید تا قبل از اتمام تاریخ نقل و انتقالات بین المللی این قرارداد با تیم اولیه فسخ می شده و تا قبل از ۱۲ بهمن نیز اقدامات لازم برای سیستم TMS صورت کی گرفته است. باید دید آیا واقعا استقلال چنین تدبیری را اندیشیده است یا خیر؟ !