به گزارش پارس به نقل از تسنیم، در جدید ترین رده بندی برترین تیم های باشگاهی دنیای فوتبال، سایت فدراسیون جهانی آمار و تاریخ (IFFHS) نام تیم استقلال تهران را در میان ۳ تیم برتر قاره آسیا قرار داده است.

در رده بندی تیم های آسیایی پس از تیم گوانگژو اورگراند چین، قهرمان آخرین دوره از رقابت های لیگ قهرمانان آسیا با ۱۷۸.۵۰ امتیاز و تیم اف سی سئول کره جنوبی، نایب قهرمان لیگ قهرمانان آسیا با ۱۶۱ امتیاز، استقلال تهران با ۱۵۳ امتیاز در پله سوم قرار دارد و پس از آن نیز تیم های الهلال و الشباب هر ۲ از عربستان سعودی رده های چهارم و پنجم را به خود اختصاص داده اند. استقلال در رده بندی کلی برترین تیم های جهان به صورت مشترک با تیم گالاتاسرای رتبه پنجاه وپنجم را در اختیار دارد.

سایت آمار و تاریخ فوتبال جهان که رئال مادرید را به خاطر ۸ پیروزی متوالی اش در تمامی رقابت ها به عنوان برترین تیم باشگاهی دنیا در ماه ژانویه سال ۲۰۱۴ معرفی کرده، همچنین رده بندی کلی تیم های باشگاهی دنیا در یک سال اخیر را منتشر کرده است که در این رده بندی بایرن مونیخ آلمان، قهرمان دوره گذشته رقابت های لیگ قهرمانان اروپا با اختلافی زیاد نسبت به نزدیک ترین تعقیب کنندگان خود صدرنشین است.

در رده بندی ۱۰۰ تیم باشگاهی برتر فدراسیون جهانی آمار و تاریخ فوتبال جهان، نمایندگانی از ۳۹ کشور وجود دارند که ۶۹ تیم آن از یوفا، ۲۰ تیم از آمریکای جنوبی، ۵ تیم از آسیا و ۳ تیم از کونکاکاف (آمریکای شمالی و مرکزی) حضور دارند. در این رده بندی ایتالیا با ۷، آرژانتین و اسپانیا هر ۲ با ۶، برزیل، انگلیس و آلمان هر ۳ با ۵، کلمبیا، فرانسه، رومانی و اوکراین همگی با ۴ تیم بیشترین نماینده را در میان ۱۰۰ تیم باشگاهی برتر دنیا دارند.

رده بندی ۱۰ تیم باشگاهی برتر دنیا:

۱- بایرن مونیخ (آلمان) با ۳۷۰ امتیاز

۲- رئال مادرید (اسپانیا) با ۲۹۲ امتیاز

۳- چلسی (انگلیس) با ۲۷۵ امتیاز

۴- اتلتیکومادرید (اسپانیا) با ۲۵۳ امتیاز

۵- بارسلونا (اسپانیا) با ۲۴۷ امتیاز

۶- پاری سن ژرمن (فرانسه) با ۲۴۴ امتیاز

۷- تاتنهام (انگلیس) با ۲۴۰ امتیاز

۸- بازل (سوئیس) با ۲۳۹ امتیاز

۹- اتلتیکو مینیرو (برزیل) با ۲۳۸ امتیاز

۱۰ - روبین کازان (روسیه) ۲۲۳ امتیاز