به گزارش پارس به نقل از فارس، مجتبی جباری در گفت و گویی ویژه با سایت شبکه الکاس قطر صحبت هایی را انجام داده است.

این سایت نوشت: جباری بازیکن بین المللی ایران که به علت شکستگی پای یک ایرانی دیگر جایگزین فریدون زندی شد از تجارب خود در فوتبال ایران، و جام ستارگان قطر سخن گفته است.

در ادامه این مطلب آمده است: شاید تصور می شد این بازیکن در قطر تنها باشد اما وی یکی از متخصصان در پست خود محسوب می شود و با تلاش فراوان خود و تیمش را به جایگاهی مناسب رسانده است. او که امسال با باشگاه الاهلی قرارداد امضا کرده در خصوص عملکرد این تیم در رقابت های لیگ کشور قطر، از دست دادن امتیاز بازی با ام صلال به صورت ناگهانی و همچنین تیم ملی ایران صحبت هایی را انجام داده که در زیر می خوانید:

* در بازی با ام صلال در دقایق پایانی بازی را واگذار کردید؟ الاهلی از چه چیزی در این بازی رنج می برد؟

به نظر من نتیجه این بازی اصلا عادلانه نبود. تیم ما در این بازی از همان دقایق ابتدایی کنترل توپ و میدان را در اختیار داشت و می توانست برنده بازی باشد حتی موقعیت های زیادی را از دست دادیم. به نظرم در دقایقی از بازی تمرکز نداشتیم و اعلام پنالتی در دقیه ۷۸ به سود حریف روحیه و اعصای تیم ما را به هم ریخت. به نظرم آن پنالتی درست نبود و اعلام آن باعث شد تا روحیه تیم ما سقوط کند و دیگر جبران نتیجه برای ما خیلی سخت شد چون گل دو حریف چند دقیقه بعد از گل اول اتفاق افتاد.

*ماچالا بعد از بازی از روند بازی تیم انتقاد کرد و گفت الاهلی در این دیدار بچه گانه بازی کرد. تو چه نظری داری؟

نظر مربی درباره ما درست است و انتقاد او را وارد می دانیم اما شکست مقابل ام صلال، درس بزرگی برای ما بود. هر چند می دانیم امتیازات بازی برای ما هدر رفته است اما بعضی مواقع اتفاقاتی رخ می دهد که از عهده و کنترل بازیکنان خارج است.

*وضعیت الاهلی را در این فصل چطور ارزیابی می کنی؟

مطمئنا همه عوامل باشگاه از نتایج بدست آمده در این فصل خوشحال هستند. جایگاه تیم ما در جدول با ارزش است و دوست داریم به موفقیت های بیشتری برسیم. هر شخص اعم از مدیریت، کادر فنی و بازیکنان در این باشگاه به صورت جدی کار خود را انجام می دهد و من می بینم که در تمرینات و بازی ها بازیکنان انگیزه زیادی دارند و روحیه جاه طلبی در آنها دیده می شود.

* آینده الاهلی را چطور می بینی؟ این تیم موفق می شود؟

سعی می کنیم در جمع چهار تیم برتر جام امیر قرار گیریم و بتوانیم یکی از سهمیه های قطر در لیگ قهرمانان باشگاه های آسیا را در سال آینده به خود اختصاص دهیم. البته رقابت در بالای جدول فشرده است و کار آسانی نداریم. الاهلی یکی از تیم های قوی فصل جاری لیگ قطر است اگرچه برخی از امتیازها را به آسانی از دست داد اما بدون شک از مدعیان اصلی این مسابقات است.

*تجربه خودت با الاهلی چگونه بود؟

قطعا تا امروز تجربه خوبی داشتم. این تصمیم هم برای خودم خوب بود و هم برای خانواده ام. خوشبختانه جو خوبی در این تیم حاکم است و بازی در این تیم به من کمک می کند تا برای پوشیدن پیراهن تیم ملی در جام جهانی ۲۰۱۴ آماده شوم.

*چطور شد خیلی سریع با تیم هماهنگ شدی؟

با وجودی که پیش از از فصل به الاهلی آمدم اما احساس غریبی در این تیم نداشتم. الاهلی یک باشگاه خوب است و من خیلی زود با شرایط اینجا و ارکان باشگاه و بازیکنان هماهنگ شدم. با وجود اینکه امسال اولین تجربه بازی در خارج از ایران را کسب می کنم اما هرگز احساس غربت نداشتم و انگار سالها است که در الاهلی و لیگ قطر بازی می کنم. بنابراین از انتخابم راضی هستم.

*نظرت در مورد لیگ ستارگان قطر چیست؟ بسیاری از مردم فکر می کنند بازی در لیگهای عربی آسان است تو همین نظر را داری؟

من هم تا قبل از بازی در الاهلی کمی مثل مردم فکر می کردم و تصورم این بود که این کشورها لیگ آسانی دارند اما امسال که به اینجا آمده ام می بینم که لیگ قطر خیلی قوی است و بازیکنانی متمایز و حرفه ای را در خود می بیند. دراینجا بازیکنان خارجی خوبی حضور دارند که باید با آنها رقابت کرد و این موضوع موجب می شود تا بازیکن حرفه ای روز به روز آماده تر شود. اینجا از بازیکنان خارجی چیزهای جدیدی می بینم و به خودم فشار می آورم زیرا ضروری است که آمادگی فنی خود را همسطح آنها حفظ کنم.

* به نظرت کدام تیم به قهرمانی نزدیک است؟

با وجود رقابت شدیدی که در بالای جدول وجود دارد به نظرم « لخویا» پایدارترین تیم برای کسب عنوان قهرمانی است.

*مذاکره ای برای تمدید قرارداد با الاهلی داشته ای؟

مذاکرات ما ادامه دارد. برای تمدید قرارداد به توافق نزدیک شده ایم اما هنوز بر سر برخی از بندهای قرارداد که اتفاقا ساده هم هست به توافق نرسیده ایم. اولویت من تمدید قرارداد با تیم الاهلی است اما در فرصت مناسب این موضوع را بررسی خواهم کرد و تصمیمی خواهم گرفت که برای یک بازیکن حرفه ای مناسب باشد. اگر باشگاه الاهلی با بندهای یاد شده موافقت کند، مانعی برای تمدید قرار داد با تیم فوتبال این باشگاه ندارم. شیخ احمد بن حمد رییس باشگاه و نمایندگان او مذاکرات اولیه را با من برای ادامه فعالیتم در تیم فوتبال این باشگاه انجام داده است و من خوشحالم در خدمت این تیم هستم.

*هنوز تصمیمی نگرفته ای؟

قطعا برای یک تصمیم اولویت را روی خانواده ام می گذارم ولی در زمان مناسب در این مورد تصمیم می گیرم. فکر می کنم این حق طبیعی من است.

*وضعیت آماده سازی تیم ملی ایران برای جام جهانی چطور است؟

وضعیت آماده سازی تیم ملی ما خوب نیست. الان در ایران نسل خوبی فوتبال بازی می کنند که در صورت آشنایی با بازیهای بین المللی حتی می توانند چند دوره در جام جهانی بازی کرده و به تیم ملی کمک کنند. متاسفانه تا امروز اردوی آماده سازی برای تیم ملی ایران تشکیل نشده و هیچ دیدار دوستانه ای را برگزار نکرده ایم که این مساله قطعا باعث ضرر به فوتبال ما خواهد شد.

* در پایان صحبت خاصی باقی مانده؟

من از همه از مدیریت باشگاه، بازیکنان و مربی تیم و تمامی اعضای کادر مربیگری، به خصوص متخصص توانبخشی باشگاه که از پیش از فصل برای آماده سازی وضعیت جسمی من تلاش کرده تشکر می کنم.