به گزارش پارس به نقل از سخن ، در حالی که همه طرفداران تیم قرمزپوش در این فصل امید زیادی به کسب قهرمانی در یک جام داشتند این مهم تاکنون در پرسپولیس دیده نشده. مهدوی کیا در گفت وگویی اختصاصی با خبرورشی با افسوس از حذف پرسپولیس در جام حذفی، جدیدترین حرف هایش را به خبرآنلاین می زند.

*بازی پرسپولیس و فولاد را دیدید، درخصوص حذف پرسپولیس در اهواز چه نظری دارید؟

بالاخره جام حذفی جامی بود که پرسپولیسی ها امید زیادی به قهرمانی در آن داشتند که متأسفانه این اتفاق نیفتاد اما صرف نظر از این مسائل امسال فولاد مستحق قهرمانی در هر دو جام ایران است و به دلیل سبک بازی و زیبایی و طراوت خاصی که در بازی فولاد وجود دارد من باید به حسین فرکی تبریک بگویم.

*فکر می کنید فولاد برابر پرسپولیس در جام حذفی مستحق برد بود؟

به نظرم فولاد بهتر و روانتر از پرسپولیس بازی کرد و به هدفش هم رسید.

*ضعف پرسپولیس در عدم نتیجه گیری در لیگ و جام حذفی را در چه موضوعی می دانید؟

من از پرسپولیس دور هستم به همین دلیل نمی توانم راجع به مسائل درونی این تیم حرف بزنم اما اعتقاد دارم پرسپولیس در این فصل و خصوصاً در چهار دیدار قبلی اش در لیگ به یک باره امتیازات حساسی را از دست داد و با صدر فاصله گرفت. این در حالی بود که بسیاری از هواداران پرسپولیس امید بسیاری داشتند (و دارند) که تیم شان امسال یک جام کسب کند.

*شما شانس چه تیمی را بیشتر می دانید؟

من شانس فولاد را برای قهرمانی بیشتر می دانم چون این تیم هم شایسته تر و هم نوع فوتبالش از نگاه من تحسین برانگیزتر است و اتفاقی در مکان دوم آن هم با تفاضل گل کمتر قرار نگرفته است.

*شانس قهرمانی پرسپولیس را چقدر می دانید؟

اگر پرسپولیس ۶ بازی پایانی اش را ببرد قهرمان می شود. در واقع پرسپولیس اگر قهرمانی می خواهد راهی جز این برایش باقی نمانده است.

*در مورد دربی حساس ایران که بین پرسپولیس و سپاهان برگزار می شود چه نظری دارید؟

سپاهان تیم خیلی خوبی است که ماهرانه در حال چسباندن و نزدیک کردن خودش به صدر است.

*مسائل بازی رفت چه تأثیری در بازی برگشت خواهد گذاشت و آیا بازی را از روال منطقی و عادی اش خارج نخواهد کرد؟

مسائل بازی رفت تمام شد و به نظرم آن اتفاقات در بازی برگشت هیچ تأثیری بر کار دو تیم نخواهد گذاشت چون دو تیم حرفه ای هستند.

*به نظر شما بازی خوبی از مهره های پرسپولیس گرفته می شود؟

این وظیفه من نیست که در مورد آن حرف بزنم اما معتقدم پرسپولیس در همه پست ها پتانسیل خوبی دارد و هیچ کمبود و کم و کسری برای شکست سپاهان ندارد.

*پرسپولیس واقعاً می تواند ۶ بازی باقی مانده اش را ببرد؟

این کار سخت است اما نشدنی هم نیست. پرسپولیس بعد از، از دست دادن جام حذفی حالا همه امیدش به لیگ است الان هم اوضاع به گونه ای است که قهرمانی و سهمیه پرسپولیس در لیگ به خطر افتاده پس باید پرسپولیس برنده شود و سپاهان و ۵ دیدار دیگرش را ببرد.

*در مورد استقلال چه نظری دارید و چقدر شانس برای قهرمانی این تیم قائل هستید؟

استقلال در نیم فصل دوم مشکلات زیادی داشته و چند مهره شاخص خودش را از دست داده است اما قلعه نویی نشان داده مربی کاربلدی است به همین دلیل من استقلال را مدعی هر دو جام می بینم اما همان طور که گفتم معتقدم فولاد از همه تیم ها برای قهرمانی شایسته تر است. من براساس فوتبالی که از فولاد دیدم حرف می زنم و می گویم شایسته قهرمانی است.

*بعضی از بازیکنان پرسپولیس معتقدند مشکل آنها فنی نیست و مشکلات مالی و برخی از مسائل حاشیه ای را در نتایج اخیرشان دخیل می دانند!

اگر مسائل و مشکلات صرفاً مالی باشد که این امر در فوتبال ایران طبیعی است و اصلاً اگر آنها جای بازیکنان داماش بودند چه می شد. من فکر می کنم پرسپولیس در چهار هفته سرنوشت ساز لیگ در حساس ترین مقطع امتیازات بدی را از دست داد که این تیم را از صدر به پایین آورد.

*در مورد رفتن رویانیان چه نظری دارید؟

این هم از مسائل خاص فوتبال ایران است که تا مدیری بعد از دو سال و اندی راه و چاه کار در فوتبال دستش می آید او را کنار می گذارند. آقای رویانیان در ابتدا که وارد فوتبال شد چیز زیادی از فوتبال نمی دانست اما بعد از دو سال و اندی کار که به بسیاری از مسائل اشراف کامل پیدا کرد او را کنار گذاشتند. من اعتقاد دارم نباید این اتفاق می افتاد و کنار گذاشتن رویانیان نشان از ضعف مدیریتی است.

*در مورد حضور علی پروین به عنوان مدیرعامل پرسپولیس چه نظری دارید؟

به هر حال من در این خصوص تصمیم گیرنده نیستم هرچند امیدوارم تغییر و تحولات اخیر بتواند هواداران پرسپولیس را از نگرانی خارج کند چون آنها روی قهرمانی در یک جام حساب کرده بودند، موضوعی که امیدوارم امسال هواداران پرسپولیس به آن برسند.