به گزارش پارس به نقل از ایسنا، دروازه بان اسطوره ای فوتبال ایران که یکی، دو سالی است در آمریکا مشغول مربیگری است و در سال های گذشته به غیر از زمانی که مشکلاتی در ایران برایش پیش می آمد، کمتر در رسانه ها دیده می شد و صحبت می کرد، امروز (سه شنبه) به دعوت خبرگزاری دانشجویان ایران پاسخ مثبت داد و با حضور در دفتر این خبرگزاری ضمن بازدید از سرویس های مختلف با خبرنگاران ورزشی ساعتی صحبت کرد و از خاطره ها و گلایه هایش از این فوتبال گفت.


احمد عابدزاده را همه با اعتماد به نفس و روحیه خاصش درون دروازه تیم ملی آن هم در بازی های حساس می شناختیم. بازی به یادماندنی ایران و استرالیا که شاید همه فوتبال دوستان به نوعی آن را به یاد ماندنی ترین بازی تاریخ فوتبال ایران بدانند، با هنرنمایی های همین دروازه بان در نهایت به سود ایران به پایان رسید. ۵ دقیقه وحشتناک آغازین بازی در ورزشگاه ملبورن سدی محکم و البته خونسرد می خواست و مردی که پایه های صعود ایران به جام جهانی ۹۸ را باید در آن بازی می گذاشت، کسی نبود جز عابدزاده.

او امروز مهمان بود و تصمیم گرفتیم علاوه بر صحبت با او، تقدیر کوچکی هم از عابدزاده بزرگ انجام دهیم. برای این کار و تقدیر از عقاب آسیا، سیدمهدی رحمتی دیگر دروازه بان بزرگ فوتبال ایران را دعوت کردیم تا با حضورش از عابدزاده تقدیر کنیم.

برخوردش با بچه های خبرگزاری آنقدر ساده و فروتنانه بود که کسی هنگام صحبت با او و عکس یادگاری گرفتن یادش نمی آمد که این آدمی که کنارشان ایستاده بدون شک یکی از سه دروازه بان برتر و یکی از ۵ بازیکن بزرگ تاریخ فوتبال ایران است.


در فوتبال ایران بدون شک کمتر مردی مثل عابدزاده پیدا می شود و مراسم امروز در ایسنا هم حرکتی کاملا کوچک برای تقدیر از مرد بزرگ بود. بدون شک اگر در فوتبال مان مسیر درستی را انتخاب کرده بودیم و سیستم درست در جای جای این ورزش نهادینه شده بود، اکنون احمدرضا عابدزاده در یکی از تیم های لیگ برتری و یا حداقل در بدنه باشگاه ها یا فدراسیون فوتبال و یا اصلا تیم ملی حضور داشت. اما عابدزاده ها را فراموش کرده و فوتبال مان را به دست افراد دیگری سپرده ایم.

در این مراسم هدایایی به رسم یادبود بوسیله مهدی رحمتی و مدیرعامل خبرگزاری ایسنا به عابدزاده اهدا شد. همچنین علی کاوه عکاس قدیمی مطبوعات یکی از عکس هایش را قاب گرفت و به او تقدیم کرد.