به گزارش پارس به نقل از ایرنا، این اتحادیه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که ژست آنلکا در مسابقه ۲۸ دسامبر (هفتم دی) تیم وست براموویچ و وستهم یونایتد ˈاهانت آمیز، شرم آور یا نامناسبˈ بوده و می تواند جنبه نژادپرستانه علیه نژاد و مذهب خاصی (یهودیان) باشد.

بر اساس این بیانیه آنلکا دو روز فرصت دارد تا دفاعیات خود را به اتحادیه فوتبال انگلیس ارائه کند. در صورتی که اتهامات مطرح شده علیه این بازیکن فرانسوی تایید شود، او حداقل پنج مسابقه محروم خواهد شد.

اتحادیه فوتبال انگلیس می تواند این مجازات را تشدید بکند.

آنلکا در جریان دیدار تیم های وست براموویچ و وستهام که روز ۲۸ دسامبر در خانه وستهام در شرق لندن برگزار شد دو گل به ثمر رساند. این مسابقه با نتیجه مساوی ۳ بر ۳ پایان یافت.

ˈوالری فورنیرونˈ وزیر ورزش فرانسه بلافاصله پس از پایان این مسابقه، نحوه شادی نیکلا آنلکا را پس از به ثمر رساندن گل اول تیمش ˈضدیهودی و منزجر کنندهˈ توصیف کرد.

برخی از گروههای یهودی نیز حالت شادی آنلکا را به سلام نظامی معکوس نازی ها تشبیه کرده اند.

موضوع نحوه ابراز احساسات این مهاجم فرانسوی بلافاصله بازتاب گسترده ای در رسانه های انگلیس یافت و طی هفته های گذشته نیز مطالب زیادی علیه آنلکا منتشر شد.

اما ˈنیکلا آنلکاˈ و مربی تیم وست براموویچ ادعای یهودی ستیزی نسبت داده شده به این بازیکن ۳۴ ساله را رد کردند.

آنلکا گفت: ژست من در شادی پس از گل به خاطر این بود که می خواستم این گل را به دوست کمدین خودم ˈدیودونهˈ تقدیم کنم.

این کمدین فرانسوی که معمولا از این ژست استفاده می کند از سوی لابی های یهودی مورد انتقاد قرار گرفته و این لابی ها از دولت فرانسه خواسته اند که برنامه های ˈدیودونهˈ را به خاطر استفاده از سلام نظامی معکوس نازی ها ممنوع کند.

دیودونه بارها تاکید کرده است که این ژست مخصوص وی، ضدیهودی نیست بلکه ضد صهیونیستی و ضد سیستم حاکم است.

در تحولی دیگر شرکت معاملات املاک ˈزوپلا Zooplaˈ که جزو حامیان مالی باشگاه وست براموویچ است و نام آن بر روی پیراهن های این تیم درج می شود، اعلام کرده است که در پایان فصل جاری قرارداد خود را با این باشگاه لغو خواهد کرد.

یکی از مالکان اصلی این شرکت معاملات املاک، یهودی است.

نیکلا آنلکا که از تابستان امسال برای تیم وست براموویچ انگلیس بازی می کند، در سال ۲۰۰۴ میلادی به دین اسلام مشرف شده است.

وی علاوه بر انجام ۶۹ بازی ملی برای تیم فرانسه در تیم های باشگاهی مهمی نظیر آرسنال، لیورپول، چلسی، منچستر سیتی، بولتون، پاری سن ژرمن، یونتوس و رئال مادرید عضویت داشته است.