به گزارش پارس به نقل از فارس، قوانین زیر به تایید هیأت رئیسه فیلا رسیده است و از تاریخ اول ژانویه ۲۰۱۴ باید به اجرا درآید. * اوزان بازی های المپیک:

- کشتی آزاد: ۱۲۵،۹۷،۸۶،۷۴،۶۵،۵۷

- کشتی فرنگی: ۱۳۰،۹۸،۸۵،۷۵،۶۶،۵۹

* اوزان مسابقات قهرمانی جهان، قاره ای، گراندپری و تمامی مسابقات بین المللی:

- کشتی آزاد: ۱۲۵،۹۷،۸۶،۷۴،۷۰،۶۵،۶۱،۵۷

- کشتی فرنگی: ۱۳۰،۹۸،۸۵،۸۰،۷۵،۷۱،۶۶،۵۹

* مسابقات در هر وزن تا اطلاع ثانوی در یک روز از ساعت ۱۰ صبح برگزار می شود.

* حداقل مدت زمان استراحت بین ۲ مسابقه ۳۰ دقیقه است.

* برنده با امتیاز بالا:

- اختلاف ۱۰ امتیاز در کشتی آزاد و ۸ امتیاز در کشتی فرنگی.

(قانون برنده شدن با امتیاز بالا از طریق ۲ بار اجراء فن ۳ امتیازی یا یک فن ۵ امتیازی کلاً از اعتبار ساقط است. )

- ۳ و ۵ امتیاز کلاً در کشتی آزاد بی اعتبار است و جای هر دوی آنها را ۴ امتیاز می گیرد. (توضیح: هر فنی که در کشتی آزاد از سر پا اجرا شود و یا حریف را از خاک کنده و سپس فن را از سر پا اجرا کرد و مستقیم به خطر بیانجامد، بدون در نظر داشتن زیبا بودن یا نبودن فن، ۴ امتیاز به آن تعلق گیرد. )

- هر فنی که در کشتی آزاد از سر پا و یا حریف را از خاک کنده و سپس فن از سر پا اجرا شود و مستقیم به خطر نیانجامد، در صورت دارا بودن زیبائی فن ۲ امتیاز به آن تعلق گیرد.

- ۳ امتیاز کلاً در کشتی فرنگی بی اعتبار است و جای آن را ۴ امتیاز می گیرد. (توضیح: هر فنی که در کشتی فرنگی از سر پا و یا حریف را از خاک کنده و سپس فن از سر پا اجرا شود و مستقیم به خطر بیانجامد، بدون زیبا بودن فن، ۴ امتیاز به آن تعلق گیرد، اگر همان فن دارای زیبایی فن باشد، ۵ امتیاز به آن تعلق می گیرد. )

- هر فنی که در کشتی فرنگی از سر پا و یا حریف را از خاک کنده و سپس فن از سر پا اجرا شود و مستقیم به خطر نیانجامد، در صورت دارا بودن زیبائی فن ۴ امتیاز به آن تعلق گیرد.

- قانون یک امتیاز برای ۵ ثانیه در حالت خطر نگه داشتن حریف از اعتبار ساقط است.

- کنده فرنگی در حالت شروع کشتی در خاک از بین رفته است و تنها در حالت معمولی کشتی در خاک آغاز می شود. کشتی گیر سر پا در پشت حریف قرار می گیرد، ایستاده یا یک زانو یا هر دو زانوان روی تشک و دستان به حالت موازی روی قسمت بالای کمر قرار می گیرد.

- اگر کشتی گیری در زمان اجراء فن بارانداز یا فنونی از این قبیل، به جای پل رفتن؛ روی شانه هایش بچرخد، به جای ۲ امتیاز یک امتیاز از دست می دهد.

- اگر کشتی گیری از سرپا فنی اجراء کند که در خارج از تشک فرود آید و حریف به خطر نرود ۲ امتیاز به او تعلق می گیرد؛ به شرطی که فن را همواره در دست داشته باشد.

- اگر کشتی گیری از سرپا فنی اجراء کند و حریفش را به حالت خطر برد و خود نیز به خطر برود ۴ یا ۵ امتیاز به او و یک امتیاز به حریفش تعلق می گیرد.

- اگر کشتی گیری در هنگام اجراء فن از سرپا بدون تأثیرگذاری حریف به خطر برود، به جای ۲ امتیاز یک امتیاز از دست می دهد.

- جریمه کشتی گیری که در خاک پس از تذکر داور مجدداً قبل از سوت داور حرکت کند و یا درست در خاک قرار نگیرد، اخطار و یک امتیاز به جای اخطار و ۲ امتیاز است.

- در اجرای جریمه کم کاری در کشتی فرنگی برای اولین تذکر (" P" ) نیازی نیست کشتی قطع شود.

- اگر کشتی گیری در کشتی فرنگی به عنوان مثال بخاطر فرار از تشک و یا فرار از فن اخطار دریافت کند و سپس کم کار شود، (P) از بین می رود و مستقیم اخطار دریافت می کند.

- اگر کشتی گیری در کشتی آزاد به عنوان مثال بخاطر فرار از تشک و یا فرار از فن اخطار دریافت کند و سپس کم کار شود، دریافت (V) از بین می رود و مستقیم (P) دریافت می کند و ۳۰ ثانیه زمان فعال آغاز می شود.

* توضیح اینکه: تمامی نوشته های به رنگ قرمز، قوانین جدیدی هستند که روز جمعه ۲۷ دی ماه ۱۳۹۲ از سوی کمیته داوران فیلا تصویب شده است.