به گزارش پارس به نقل از مهر، این دوره از انتخابات کمیته ملی المپیک برای مشخص شدن رئیس، دبیرکل، دو نواب رئیس، خزانه دار و ۶ عضو هیات اجرایی در شرایطی برگزار خواهد شد که طی ماه های گذشته اتفاقات حاشیه ای زیادی پیرامون این کمیته رخ داده بود و برخی در تلاش بودند انتخابات را مهندسی شده پیش ببرند اما واکنش های برخی مسئولان این کمیته و سایر اهالی ورزش این اجازه را نداد که این عده به خواسته هایشان برسند.

با تمام اتفاقاتی که پیرامون کمیته ملی المپیک رخ داد، قرار است روز دوشنبه ۳۰ دیماه انتخابات برگزار شود و از میان افرادی که برای پست های مختلف کاندیدا شده اند، ۱۱ عضو جدید کمیته المپیک مشخص شوند. در این میان اما حساس ترین و جذاب ترین پست ریاست کمیته ملی المپیک است که ۱۰ مدعی دارد. مدعیانی که برخی از آنها افراد نزدیک به وزارت ورزش و جوانان هستند و برخی نیز مسئولان فعلی کمیته ملی المپیک هستند.

در بین گزینه های ریاست کمیته ملی المپیک فضل الله باقرزاده و کیومرث هاشمی گزینه هایی هستند که از آنها به عنوان مردن مورد نظر وزارت ورزش و جوانان نام برده می شود. هرچند محمود گودرزی تاکید کرده وزارت ورزش در انتخابات کمیته ملی المپیک دخالت نخواهد کرد و گزینه ای را هم معرفی نمی کند، اما بعید به نظر می رسد که این اتفاق در پشت پرده هم رخ دهد. با این حال اگر گودرزی و همکارانش گزینه ای را حتی به صورت مستقیم حمایت کنند، کاری خلاف صلاح ورزش نیست و تجربه نشان می دهد که هرگاه رئیس کمیته المپیک با نفر اول ورزش هماهنگ بوده، کار ورزش بهتر پیش رفته است.

با این حال در این بخش مهرزاد حمیدی، محمود خسروی وفا، محمدرضا داورزنی، محمد علی آبادی، مهدی قدمی، محمدجعفر کامبوزیا، مهدی کرباسیان و علی مرادی کاندیدا شده اند که به نظر می رسد علی آبادی، بیشتر از سایر گزینه ها برای ماندن در ریاست کمیته تلاش خواهد کرد. هر چند که برخی شانس او برای ماندن در این کمیته را کمتر از سایر گزینه ها می دانند.

برای دبیرکلی ۸ نفر کاندیدا شده اند که البته برخی از آنها گزینه های ریاست هم هستند و به نظر می رسد که تقسیم نهایی پست ها در فاصله اندک مانده تا انتخابات در این پست تاثیرگذار خواهد بود. بهرام افشارزاده که یکی از معدود افرادیست که در ورزش ایران یک شغله است برای همین یک شغل مجوز ندارد و باید بتواند این مجوز را دریافت کند. داورزنی، رحیمی، شهنازی، علی آبادی، علی نژاد، علی مراید و کیومرث هاشمی دیگر گزینه های این پست هستند.

اما برای خزانه داری ۹ نفر کاندیدا شده اند که به نظر می رسد با مشخص شدن گزینه های اصلی ریاست و دبیرکلی، فردی که به این دو پست نزدیکتر باشد از بین این نفرات انتخاب خواهد شد و پست حساسی برای انتخابات محسوب نمی شود. با این حال محمد پولاددگر، رسول خادم، علیرضا دبیر، محمدرضا رستگار، محمد زارع پور، محمدعلی شجاعی، شاهرخ شهنازی، محمدجعفر کامبوزیا و مهدی کرباسیان گزینه های این پست هستند.

برای هیات اجرایی که مشتریان بیشتری دارد ۲۰ نفر کاندیدا شده اند که بخش عمده ای از آنها روسای فدراسیون های ورزشی هستند. هر چند که برخی از این کاندیداها برای ریاست و دبیرکلی و خزانه داری هم ثبت نام کرده اند. فضل الله باقرزاده، محمدرضا پوریا، محمد پولادگر، رسول خادم، افشین داوری، جعفر درویش زاده، حسین رضا زاده، محسن رضوانی، محمدرضا رستگار، محمد زارع پور، کیکاووس سعیدی، مجید شایسته، محمدعلی شجاعی، محمدعلی صبور، محمد علیپور، خسرو قمری، علی کفاشیان، محمود مشحون، احمد ناطق نوری و سید مهدی هاشمی مردانی هستند که برای ۶ صندلی هیات اجرایی رقابت خواهند کرد.

کاندیداهای درگیر در انتخابات کمیته ملی المپیک طی روزهای گذشته جلسات پرتعدادی را برگزار کرده اند تا ترکیب انتخابات را مشخص کنند اما از آنجایی که گزینه ریاست هنوز قطعی نیست، دسته بندی ها هم به طور واضح مشخص نشده است. شاید همه منتظر تصمیم وزیر ورزش و جوانان هستند تا از بین دو گزینه اصلی این وزارتخانه یعنی هاشمی و باقرزاده یکی را حداقل به صورت محرمانه به اعضای مجمع معرفی کند تا تکلیف جناح بندی ها هم مشخص شود.

باید دید در فاصله دو روز مانده تا برگزاری انتخابات این کمیته، وزارت ورزش تکلیف گزینه اصلی ریاست را مشخص خواهد کرد یا همچنان ابهامات در این مورد باقی خواهد ماند. به نظر می رسد تا پایان روز یکشنبه وضعیت گزینه وزارت ورزش و جوانان برای حضور در انتخابات مشخص خواهد شد. این احتمال را هم باید داد که صبح روز دوشنبه پیامک هایی به اعضای مجمع ارسال شود و طی آن ترکیب آینده مسئولان کمیته المپیک به اطلاع آنها رسانده شود!