به گزارش پارس به نقل از فارس، علی دایی، ابتدا در خصوص بازی با فولاد خوزستان اظهار داشت: با توجه به شرایط فولاد خوزستان و تعقیب ما در جدول بازی بسیار سخت و حساسی را پیش رو داریم.

وی افزود: ما در اهواز میهمان فولاد هستیم و واقعاً فولاد در چند بازی گذشته خود، نشان داده تیمی بسیار خطرناک مخصوصاً در خطوط هجومی است. ما کار بسیار دشواری داریم و این را می دانیم که در دو بازی آینده خیلی از مسائل و تکلیف لیگ برتر برای قهرمانی روشن می شود.

دایی ادامه داد: ما در دو بازی آینده با دو حریف مستقیم خود مقابله می کنیم و باید با تمام وجود برای گرفتن ۶ امتیاز تلاش کنیم. کار خیلی سخت است اما من به بچه هایم امیدوارم و انشاءلله مثل همیشه با قدرت در میدان ها حاضر می شوند و به نتایج دلخواه می رسیم. ما ۶ امتیاز دو بازی آینده را می خواهیم.

وی درباره عملکرد خوب خط دفاعی پرسپولیس نیز گفت: از روز اولی که آمدیم با برنامه بازیکنان مان را جذب کردیم، واقعاً ما بهترین خط دفاع ایران را داریم حتی در هافبک و خط حمله هم بازیکنان خیلی خوبی داریم که همه بچه ها با هم کمک کردند تا به یک نتیجه خوب برسیم. بچه های من فعل خواستن را خیلی خوب صرف کردند و بعد از چند سال پرسپولیس را به موفقیت های خیلی خوبی رساندند.

دایی درباره ناراحتی اش از برخی انتقادها نیز گفت: من نقد را دوست دارم اما نقد با دشمنی فرق دارد. برخی ها نقد می کنند و من هم همیشه به نقدهای منصفانه احترام می گذارم اما برخی ها چیزهایی مطرح می کنند که با نقد فرق دارد.

وی افزود: مثلاً در مورد همکارانم من به همکارانم اعتقاد قلبی دارم و همیشه سعی می کنم به صورت مشاوره ای حرف های آنها را گوش کنم اما تصمیم نهایی را خودم می گیرم و حرف آخر را هم خودم می زنم ولی به نظرات آنها هم احترام می گذارم.

سرمربی قرمزپوشان در پاسخ به سؤالی که آیا قول قهرمانی می دهید یا خیر گفت: ما همیشه با امید بازی کرده ایم اما به هیچ عنوان مثل اول فصل قول قهرمانی نمی دهم. اول فصل هم بارها از من سؤال شد اما قولی نمی دهم ولی با تمام وجود برای کسب دو جام و قهرمانی تلاش می کنیم.

وی افزود: من پتانسیل لازم را در تیم خودم می بینم که در دو جام سربلند و موفق باشد. امیدوارم خواسته ها را برآورده کنیم.

وی درباره دربی ۷۸ نیز گفت: دربی و بازی با استقلال همیشه شرایط خاص خودش را داشته مطمئناً ما کار بسیار سخت و حساسی را مقابل فولاد و استقلال داریم و در هر دو بازی شش امتیاز را می خواهیم. با تمام وجود تلاش می کنیم که به شش امتیاز این دو بازی حساس و سخت برسیم.

دایی درباره جوانگرایی در پرسپولیس و عملکرد بازیکنان جوان خود نیز گفت: از روزی که مربیگری را شروع کردم اعتقاد خاصی به جوانان داشتم این را در رسانه ها نیز اعلام کردم اما اگر در کنار این جوانان با تجربه ها و بزرگترها به عنوان یک وزنه نباشند بچه های جوان اینطور موفق نمی شوند.

وی افزود: همیشه حضور با تجربه ها بالای سر جوانان راه را برای موفقیت جوانان جویای نام باز کرده است. اگر این کمک و اطمینان نبود جوانان ما نمی توانستند درست و مثل الآن باشند ما جوانانی آورده ایم که آینده پرسپولیس هستند.

وی افزود: ما جوانانی آورده ایم که با آمدنشان تا ۵ سال دیگر نیز می توانند با آمادگی در این تیم کار کنند و کمک کنند. همه این ها هم خواست خدا بود من از دوران حضورم در تیم ملی سایپا و خیلی از تیم های دیگر کار با جوانان را دوست داشتم و به سمت آنها روی بردم اما این جوانان بدون کمک با تجربه ها نمی توانند به خواسته خود برسند. جوانان باید آرام آرام بروند رو به جلو تا جای بزرگان را بگیرند.

وی درباره خوشحالی های عجیب غلامپور نیز گفت: احساسی شدن غلامپور نشان دهنده غیرت و تعصب بهزاد است غلامپور در هر تیمی که من بودم با من بوده است. او جزء سه مربی خوب دروازه بان های ایران به شمار می رود او هم از لحاظ فنی و هم اخلاقی خوب است. من همیشه او را مانند سایر دستیارانم قبول داشته و دارم و اگر نفر اول در بین بهترین ها نباشد نفر سوم است. او در مسائل فنی و اخلاقی واقعاً کار خودش را بلد است و بسیار انسان بزرگی است. بهزاد با من در تیم ملی و برخی تیم ها کار کرده و به نظرم جزء بهترین ها است. من از او شناخت کامل دارم و واقعاً بهزاد را دوست دارم و کارش را قبول دارم چون او را دقیقا می شناسم.

دایی درباره آینده خود و پرسپولیس نیز گفت: روزی که مسئولیت قبول کردم برنامه ریزی سه ساله داشتم اگر بمانم و اتفاق خاصی رخ ندهد ان شاءلله با برنامه سه ساله در آسیا نیز حرف های زیادی برای گفتن داریم. همه چیز دست مدیر مجموعه و خداست که آیا با ما همکاری می کنند یا خیر. من در چند مدت گذشته نیز با پرسپولیس کار کردم اما بنا بر دلایلی رفتم ما مربیان اگر شرایط اجازه دهد هدفهای بزرگی داریم و اگر نشد همینطور که آمدیم، می رویم مشکلی ندارد.

سرمربی قرمزپوشان در پایان درباره غیبت چند بازیکنش در دیدار برابر فولاد نیز گفت: قطعاً اگر بازیکنان مصدوم و محروم ما بودند به ما کمک زیادی می کردند اما این بازیکنان را در اختیار نداریم و نمی توانیم کاری کنیم. امیدوارم بچه های دیگر جور این بازیکنان را بکشند ما الآن به دیدار حساس فولاد فکر می کنیم و ان شاءلله با تیم کامل بعداً به دربی فکر می کنیم ولی باز هم می گویم دو بازی آینده تکلیف قهرمانی را تا حدود زیادی مشخص می کند چون بازی ها رو در روست. ما هم این موضوع را می دانیم و قطعاً با تمام توان و تمرکز بالا برای شش امتیاز برنامه ریزی می کنیم.