به گزارش پارس به نقل از شهر خبر، رئیس کمیته استیناف فدراسیون فوتبال در خصوص گفته های رویانیان و دایی گفت: من بی احترامی و توهینی به علی دایی نکردم بلکه جواب این مربی را دادم.
علیرضا صالحی رئیس کمیته استیناف فدراسیون فوتبال در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران افزود: من قصد بی احترامی به علی دایی را ندارم فقط جوابگوی گفته هایش بودم.

صالحی در ادامه اظهار داشت: آنچه که ما در مورد دایی حکم دادیم عین قانون است، کمیته انضباطی جریمه نقدی برای علی دایی در نظر گرفته بود اما ما حکم کمیته انضباطی را تکمیل کردیم و دو جلسه محرومیت برای دایی در نظر گرفتیم.

وی بیان کرد: به استناد ماده۲ بند ۲۳ توهین و افترای اهالی فوتبال علاوه بر جریمه نقدی محرومیت یک تا هشت جلسه را دارد، بر این اساس ما برای دایی محرومیت دو جلسه ای در نظر گرفتیم.

رئیس کمیته استیناف عنوان کرد: اگر قهرمانی مرتکب جرم شده است برای طرح شکایت مربیان تخلف قهرمانی مراجعی همچون کمیته انضباطی و دادسرا هستند علی دایی نباید رسانه ها را وسیله افشاگری قرار می داد و تهمت هایی را علیه قهرمانی در رسانه ها می زد.

صالحی تصریح کرد: بر این اساس پرونده تخلف قهرمانی در مراجع ذیصلاح رسیدگی می شود علی دایی نباید آبروی و حیثیت قهرمانی را خدشه دار کند.

دایی متنبه نشده است

وی درباره گفته های علی دایی در مورد بزرگتر از صالحی هم نمی تواند حکمی بر علیه ام صادر کند، بیان کرد: ما حکم صادر می کنیم تا فرد متخلف  متنبه شود، اما این حکم برای دایی مثمر ثمر نبوده است دایی با مصاحبه هایش نشان داد که حکم صادر شده تاثیری بر رفتار و کردارش نداشته است.

وی بیان داشت: قانون برای همه است و فقط شامل علی دایی نمی شود این مربی باید بداند  به حقوق شهروندی دیگران احترام بگذارد.

وی درباره تجدید نظر خواهی علی دایی بیان کرد: در هیچ قانونی تجدید نظر خواه مشمول تخفیف نمی شود علی دایی نسبت به حکم کمیته انضباطی اعتراض کرد و ما حکم را تشدید نکردیم بلکه عین قانون رای را  صادر  کردیم.

وی در مورد شکایت علی دایی به فیفا بیان کرد: فیفا در مسائل داخلی دخالت نمی کند مگر اینکه فیفا تشخیص دهد که صلاحیت ورود به این قضیه را دارد آن وقت به حکمهای صادر شده ورود می کند.

وی درمورد ورود کفاشیان به حکم علی دایی بیان کرد: کفاشیان هیچ وقت در احکام استیناف مداخله نمی کند. همچنین رئیس فدراسیون به کمیته استیناف اختیار تام داده است و به هیچ وجه به احکام این کمیته ورود نمی کند.

وی در ادامه تصریح کرد: قانون شخصی است و اگر  علی دایی اعتراضی نسبت به حکمش دارد باید اعاده دادرسی کند و اسناد و مدارکش را به ما ارائه دهد. دایی باید بداند با حرفهای غیر محکمه پسند به جایی نمی رسد و حکمش تغییر نمی کند.

بازرسی کل کشور به همه پرونده ها ورود نمی کند

وی در مورد اعتراض دایی به حکم قلعه نویی بیان کرد: اطلاعات غلط به رسانه ها مشمول تخلف میشود. دایی باید بداند ه مصاحبه غیر واقعی تخلف محسوب می شود.

وی در ادامه تصریح کرد: مشاوران علی دایی اطلاعات غلط به وی دادند. همچنین این مربی  بداند که هر کس باید در مورد پرونده خودش صحبت کند. دایی وکیل مدافع قلعه نویی، بازرس پرونده و تجدید نظر خواه پرونده قلعه نویی نیست.

رئیس کمیته استیناف اظهار داشت: علی دایی با گفته هایش شائبه در ذهن مردم، تشویش اذهان عمومی وایجاد بد بینی بین اهالی فوتبال به وجود آورده است.

وی در ادامه تصریح کرد: کمیته انضباطی حکم شکایت امیر قلعه نویی از باشگاه تراکتور سازی را به نفع باشگاه تراکتورسازی صادر کرد.

بر این اساس این حکم مورد اعتراض قلعه نویی قرار گرفت و ما جلسه ای تشکیل دادیم و به خاطر حضور نیافتن نمایندگان تراکتورسازی حکم را به نفع قلعه نویی صادر کردیم، قلعه نویی بر اساس ماده ۲۹ آئین نامه انضباطی اعاده دادرسی کرد.

وی بیان کرد: پولهایی که باشگاه تراکتورسازی به قلعه نویی داده است بر اساس قراردادی است که در فدراسیون فوتبال ثبت شده است، اما اختلاف باشگاه باشگاه تراکتورسازی و قلعه نویی بایکدیگر برای قرارداری بود که در فدراسیون فوتبال ثبت نشده بود. دایی همانند قلعه نویی مطالباتی از این دست از باشگاه داشته است.

وی بیان کرد: ما طبق قرارداد قلعه نویی حکم صادرکردیم. علی دایی با مطرح کردن بحث قرارداد قلعه نویی می خواهد چه چیزی را ثابت کند؟

مطرح کردن این موضوع فقط باعث تخریب عملکرد فدارسیون فوتبال و ایجاد تفرقه انگیزه ای میان اهالی فوتبال و تشویق اذهان عمومی می شود.

وی  درباره حضور ناظران بازرسی کل کشور در پرونده قلعه نویی گفت: بازرسی کل کشور هیاتی درفدراسیون فوتبال دارد که این هیات برخی از پرونده های حقوقی را بررسی می کند. همچنین بازرسی کل کشور علاوه بر نظارت بر عملکرد پرونده های حقوقی فدارسیون فوتبال، بر اقدامات باشگاه ها هم نظارت می کند.

وی بیان کرد: بر این اساس سازمان بازرسی کل کشور فقط پرونده قلعه نویی را بررسی نکرده است.