به گزارش پارس به نقل از فارس، خداداد افشاریان در مورد نحوه قضاوت احمد صالحی داور دیدار پرسپولیس و مس کرمان گفت: بازی آنقدر راحت و آسان بود که نباید در مورد داوری زیاد بحث کنیم. زیرا اشتباهات فاحشی رخ نداد به غیر از صحنه پنالتی پرسپولیس بازی کاملا ساکن بود و فقط صحنه های گل را ما می دیدیم.

وی ادامه داد: رفتاری هم که سرمربی مس کرمان انجام داد رفتار منسوخ شده ای در فوتبال است و این رفتار نامتعارف قابل توجیه نیست. قطعا قضاوت داور از سوی ناظر مسابقه مورد ارزیابی قرار می گیرد و بدون شک هیچ ناظری خودش را زیر سؤال نمی برد. بحث در مورد داوری این مسابقه بی مورد است هر چند به عقیده من پنالتی که برای پرسپولیس گرفته شد، درست نبود اما به غیر از این صحنه صالحی در سایر دقایق خوب قضاوت کرد.

داور بازنشسته فوتبال در مورد تمجید سرمربی پرسپولیس از داوری گفت: خوشحالم که دایی که همواره منتقد داوران بوده امروز با داوران همراه شد. البته او یک برد در خارج از خانه به دست آورد و اکنون آرام شده است و از داوران تعریف می کند. اما داوران هیچ وقت با به به کردن مربیان خوشحال نمی شوند و با ناراحتی و اه اه کردن آنها نیز ناراحت نخواهند شد.

افشاریان در مورد اینکه بازیکنان مس معتقدند دو پنالتی آنها دیده نشده است، گفت: من صحنه اول را ندیدم اما در مورد صحنه دوم وقتی مهاجم مس با سر به توپ ضربه زد، توپ در حالی به دست بازیکن پرسپولیس خورد که پشتش به صحنه بود و اصلا آن صحنه نمی تواند پنالتی باشد. به هر حال وقتی تیم زیر فشار است و شکست سنگینی می خورد قطعا کوچکترین اشتباه داور به بزرگترین اشتباه آن تبدیل می شود. من به نظر بازیکنان مس احترام می گذارم اما واقعیت آن است که به جز صحنه پنالتی در سایر دقایق صالحی خوب قضاوت کرد.

وی در مورد رفتار مظلومی پس از گل سوم پرسپولیس که قصد داشت تیم مس را از میدان بیرون بکشد، گفت: مظلومی برای فوتبال خیلی زحمت کشیده است. شاید در کرمان زیر فشار است. شاید در آن لحظه ناراحت شده و چنین تصمیمی گرفته اما مربیان بهتر است بدانند که با چنین رفتارهایی فقط به خودشان ضربه می زنند. مظلومی اخراج شد و روی سکو رفت و تیمش هم ۶ گل خورد. و هیچ چیزی تغییر نکرد جز اینکه مظلومی در بازی بعدی هم محروم است پس بهتر است مربیان وقتی آرام هستند تصمیم بگیرند.