به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران، با بررسی اجمالی قرعه کشی جام جهانی دو نکته مهم دست پیدا کردیم و البته از این به بعد نکات فراوانی است که باید به آن توجه کرد، ایران می توانست در گروهی آسان تر باشد و می توانست در گروهی مشکل تر قرار گیرد.


شاید اگر تیم ملی فوتبال ما به جای کاستاریکا با تیم های انگلیسی، ایتالیا و اروگوئه در یک گروه قرار می گرفت آنوقت گروه F در حد آروزوی ما می شد اما شاید هم اگر به جای کره ای های خوش شانس با تیم های بلژیک، روسیه و الجزایر هم گروه می شدیم آنوقت در یک تراز مناسب حداقل روی کاغذ قرار می گرفتیم.

پس از برد افتخارآمیز تیم ملی کشورمان در اولسان کره جنوبی و صعود تیم ملی به جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل جشن ملی برگزار شد و امیدها به آینده ی تیم ملی افزایش یافت ولی پس از گذشته زمانی اندک برنامگی فدراسیون برای دیدارهای تدارکاتی پیش از این رویداد مهم به چشم آمد، بی برنامگی که به هیچ شکل نمی شود سر و سامان داد.

  دائماً بحث دعوای میان سازمان لیگ و سرمربی تیم ملی مطرح است و تاکنون که نزدیک به ۶ ماه تا شروع مسابقات مانده، هیچ بازی تدارکاتی قابل قبولی برای تیم ملی مهیا نشده است. نگاهی گذرا به دیدارهای تدارکاتی سایر هم گروه های ما در جام جهانی گویای همه چیز است.

" آرژانتین"

تیمی که تاکنون ۱۲ بازی تدارکاتی انجام داده که از مهمترین آنها می توان به باخت ۳ بر ۲ این تیم مقابل اروگوئه و پیروزی ۳ بر ۲ این تیم مقابل سوئد اشاره کرد.

" بوسنی هرزگوین"

تاکنون و در سال ۲۰۱۳ میلادی ۹ دیدار تدارکاتی برگزار کرده که از مهمترین آنها می توان به شکست ۲ بر صفر این تیم مقابل آرژانتین و شکست ۴ بر ۳ این تیم مقابل ایالات متحده اشاره کرد.
بوسنی در ۹ دیدار برگزار کرده ۳ شکست و ۶ پیروزی را از آن خود کرده است.

" نیجریه"

تیم ملی نیجریه تعداد قابل توجهی بازی تدارکاتی را در سال ۲۰۳ تجربه کرده است که از این میان ۱۲ پیروزی، ۴ شکست و ۸ تساوی حاصل شده است.

از دیدارهای مهم این تیم می توان به تساوی ۲-۲ مقابل ایتالیا، پیروزی ۴ بر یک مقابل ساحل عاج و شکست ۳ بر صفر مقابل اسپانیا اشاره کرد.

و اما" ایران"

تاکنون در سال ۲۰۱۳ میلادی ۹ دیدار را برگزار کرده است که در هیچ کدام از این مسابقات تیم ملی با محک  جدی روبه رو نشده است.

دیدارهایی مقابل لبنان، تایلند، کویت و…

در این بخش نگاهی اجمالی خواهیم داشت به تیم های آسیایی حاضر در جام جهانی و مقایسه سطح گروه ها.


** یوزپلنگ ها به مصاف عقاب و اژدها می روند

چندی پیش یکی از بازیکنان فوتبال کشورمان از علاقه و امیدواری ملی به هم گروهی با تیم ملی آرژانتین و رویارویی با لیونل مسی پرده برداشته بود.

روزها گذشت تا این که در غروب روز جمعه ۱۵ آذر ماه، آرژانتین سرگروه تیم ملی شد تا رویای آن بازیکن نیز محقق شود.

از دیگر تیم های حاضر در گروه F بوسنی هرزگوین و نیجریه بودند، یکی قهرمانی آفریقا ودیگری تیمی اروپایی با بیشترین گل زن در مرحله مقدماتی  " ژاپن" .   هم گروهی با کلمبیا، یونان و ساحل عاج نشان از کار نه چندان سخت چشم بادامی ها در مرحله مقدماتی جام جهانی برزیل دارد.

" استرالیا"

تیمی آسیایی که در قرعه کشی خوش شانس نبود. هم گروهی این تیم با قدرت هایی هم چون اسپانیا و هلند. وجود تیم ملی شیلی در این گروه نشان از کار سخت این تیم در مرحله مقدماتی دارد.

مسلماً با حضور کشورهایی چون اسپانیا و هلند، شانس صعود به راحتی برای استرالیا بدست نخواهد آمد واین تیم می بایست خود را محیای روزهای سخت مرحله مقدماتی کند.

" کره جنوبی"

خوش شانس، لقبی که بیشتر فوتبالدوستان خصوصاً آسیایی ها به آن ها داده اند.

روسیه، بلژیک و الجزایر حریفان سختی برای کره ای ها نخواهند بود و چشم بادامی ها با این قرعه شانس زیادی برای صعود از مرحله گروهی این مسابقات دارند.

** ماه عسل کره و ژاپن

نگاهی اجمالی به ۴ گروهی که تیم های آسیایی درآن ها حضوردارند نشان می دهد که قرعه به کام چشم بادامی ها بوده و آن ها با لبخند به خانه هایشان بازگشتند، این در حالی است که استرالیا لحظات سخت و پر استرس را پشت سرگذاشته ودر پی یک همت و اراده است برای رویارویی با خوب های گروهش.

واما ایران…

قرعه ای که برای تیم ملی کشورمان حاصل شد قرعه ای متعادل است، قرعه ای که می توانست بسیار سخت تر و یا آسان تر باشد.

با قرعه ی بدست آمده می توان امیدها را به یوزپلنگ های ایرانی دوخت مشروط برآن که همه با هم دست به دست هم دهیم تا ملی پوشانمان با آمادگی کامل راهی این مسابقات شوند.