به گزارش پارس به نقل از ایسنا، گُران لاوره فوتبالیست صربستانی که ابتدای فصل سیزدهم به استقلال پیوست، این روزها با این باشگاه بزرگ ایرانی اختلاف شدیدی پیدا کرده و حتی کار به شکایت و شکایت کشی هم رسیده است! در آخرین اظهارنظری که از لاوره منتشر شده این بازیکن مدعی شده که « امیر قلعه نویی انتظار داشته که لاوره به او پول بدهد! » اظهارنظری که البته مدیر برنامه لاوره مدعی است از سوی این بازیکن تکذیب شده است.

رضا فیض بخش، مدیر برنامه گوران لاوره درباره ی مصاحبه ی انتقادی اخیر این بازکین علیه استقالل و امیر قلعه نویی اظهار کرد: فضا طوری است که نمی شود گفت حق با طرف خاصی است. گوران تا حدودی حق دارد اما مصاحبه اش عجیب است و فکر می کنم از روی استیصال و ناراحتی چنین حرفی زده است.

وی ادامه داد: گوران وودر اردوی استقلال در اوکراین مورد پسند کادر فنی قرار گرفت و قرار بود در هنگام عقد قرارداد ۴۰ درصد پول یعنی ۸۰ هزار دلار پرداخت شود اما این اتفاق نیفتاد. او در تمرین های اول فصل کنار تیم نبود و یک ماه هم به خاطر پرداخت نشدن پولش تاخیر داشت و در نتیجه عملا آمادگی لازم را از دست داده بود.

فیض بخش هم چنین گفت: درباره ۴۰ هزار دلاری که به لاوره پرداخت شده هم باید بگویم که این پول با وساطت قلعه نویی و از طریق دوستان او پرداخت شد وگرنه بعید بود که باشگاه این پول را پرداخت کند. بنابراین حرف های لاوره درباره ی قلعه نویی بی منطق و در اصل بی معرفتی بود.

مدیر برنامه ایرانی گوران لاوره ادامه داد: همان طور که ساموئل از ایران خارج می شد، گوران هم می خواست برود اما نمی توانست چون می گفت پاسپورتش را نمی دهند. حتی یک بار قرار بود با نامزدش به دوبی برود که لغو شد. این مسائل روی روحیه اش تاثیر گذاشته بود. هم چنین گفته بودند مشکل مالیاتی دارد و برای همین نمی تواند خارج شود اما از بازیکنان پرسیده بود و آنها گفته بودند که مالیات به آخر سال مربوط است. این مسائل او را بدبین کرده بود.

وی افزود: باشگاه استقلال در حق گوران کم لطفی هایی کرد اما من دیدم که قلعه نویی چقدر تلاش کرد تا پول او پرداخت شود. خود گوران هم این را می داند. او گفت که آن حرف را درباره قلعه نویی نزده ولی وقتی از او خواستم حرفش را تکذیب کند گفت که آن قدر از باشگاه ناراحت است که نمی خواهد هیچ کمکی کند.

فیض بخش هم چنین گفت: مدیر برنامه صربستان لاوره هم تایید کرده که حرف او درباره ی قلعه نویی دروغ است و جنبه حقوقی دارد. طبق قرارداد لاوره او می تواند تا وقتی که ۸۰ هزار دلار اول پرداخت نشد. سر تمرین حاضر نشود اما استقلال هم می تواند مدعی شود که او بازیکن استقلال است و اگر در تمرین حاضر نمی شود نباید از ایران خارج شود.

وی افزود: نامه ای را که از سوی باشگاه استقلال ارسال شده و مساله طرح شکایت از لاوره را مطرح کرده است، من نوشته ام و اگر کار به شکایت از لاوره بکشد حاضرم به استقلال کمک کنم.

فیض بخش از مساله دیگری هم پرده برداشت که به نظر بسیار جالب می رسد: با گوران صحبت کردم و قرار شد که او با دریافت کمک از ۵۰ درصد قراردادش را فسخ کند اما در همان زمان پاسپورتش را گرو گرفتند که فسخ کند. این مساله با ذهنیت اروپایی او همخوانی نداشت و باعث شد کار به این جا بکشد و مساله پیچیده شود. نمی دانم در این کار عمدی بوده یا بی درایتی بوده است.

مدیر برنامه گوران لاوره ادامه داد: در این مدت که گوران در ایران بود، مدت یک ماه و نیم در دفتر من می خوابید و حتی خرج خورد و خوراکش با من بود. هم چنین مبلغ ۳ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان از جیب خودم برای هزینه ی اقامت ۲۰ روزه او در هتل پرداختم. با این حال می گویم که کار گوران منطقی نبود و دروغی که گفته برایش بار حقوقی خواهد داشت.

فیض بخش هم چنین گفت: بهترین استراتژی که اکنون باشگاه استقلال می تواند دنبال کند این است که از گوران بخواهد به ایران برگردد و پول قراردادش را تا نیم فصل پرداخت کند تا قرارداد فسخ شود. مساله را نباید بیش از این سخت کنند.

وی مدعی است که باشگاه استقلال تا نیم فصل باید ۶۰ درصد قرارداد را (حدود ۱۲۰ هزار دلار) به لاوره پرداخت کند که تا کنون فقط ۴۰ هزار دلارش پرداخت شده است.

فیض بخش در پایان گفت: به نظر می رسد دید گوران را نسبت به باشگاه منفی کرده بود. وقتی نزد آقای فتح الله زاده رفتیم قرار شد همه چیز حل شود اما شاید سهل انگاری افرادی در باشگاه بود که احتمالا با آقای فتح الله زاده هم هماهنگ نکرده بودند که باعث شد دید او منفی شود.