به گزارش پارس نیوز، 

به همین دلیل بسیاری از مردم به خرید بهترین وسایل خنک کننده و سرمازا فکر می کنند و پنکه یکی از این وسایل است. اگر چه گفته می شود که پنکه های رومیزی تنها اطراف محیطی که در آن قرار گرفته اند را خنک می‌کنند، اما می توانند اثرات خنک کنندگی قابل توجهی روی بدن بگذارند.، به خصوص اگر کمی عرق کرده باشید و مقابل این پنکه های جدید قرار گیرد، احساس خنکی آنی را دریافت خواهید کرد.

از انواع این پنکه ها می توان به مدلهای Dyson Pure Cool و MeacoFan 1056 اشاره کرد. که اولی دارای یک طراحی زیبا است که هم برای تهویه و هم خنک کنندگی مورد استفاده قرار می گیرد. مدل دوم نیز می تواند با قدرت هوا را در اطراف شما پراکنده و خنک کند. این پنکه بسیار قدرتمند است و در عین حال صدای کمی در حین کار کردن ایجاد می کند.

اما برای خریدن پنکه باید به چه نکاتی توجه کرد؟

یک فن استاندارد احتمالاً یکی از ساده ترین لوازم خانگی است که در پی خرید آن هستید. در حال حاضر هیچ دسترسی ای برای پردازش تیغه های چرخنده در اطراف و رسیدن به میزان هوای دلخواه به جز کم و زیاد کردن سرعت پنکه وجود ندارد. اما از نظر هزینه ای این پنکه ها ارزان تر از مدل کولرهای آبی هستند و در مصرف برق نیز صرفه جویی می کنند.

پنکه های دارای ریموت کنترل را می توانید به راحتی از هرجایی که هستید کنترل کنید. این ریموت همچنین به شما اجازه می دهد که دما و جهت چرخش را تنظیم کنید و حتی جریان حرکت را روی یک نقطه متوقف کنید.

بیشتر این پنکه ها دارای موتور DC یا طراحی ساختاری هستند و فرکانس کمتری در هنگام چرخش ایجاد می کنند. یکی از این پنکه ها مدل Honeywell است که برای خنکی بیشتر می تواند با آب نیز کار کند. این پنکه دارای تاثیرگذاری زیادی است و قیمت کمتری نسبت به دیگر پنکه های آبی دارد. تنها عیبی که این خنک کننده دارد این است که باید پر شده از آب باشد.

 اما از مزیت های آن می توان به خنک سازی هوا تا میزان ۸ درجه و بی صدا بودن اشاره کرد. گرمای هوای اطرافی که وارد این دستگاه می شود نیز می تواند با عبور از لانه زنبوری مرطوب تبخیر شده و گرمایش را از دست دهد. هوایی که این پنکه تولید می کند سرد و مرطوب است و برای محیط های خشک مناسب است.