مراسم «زندگی پشت خط» به مناسبت تجدید خاطره همسران و دختران فرماندهان شهدای دفاع مقدس و تقدیر از عوامل فیلم سینمایی ویلایی‌ها عصر امروز (دوشنبه 3 مهر) با حضور همسران و دختران شهدای دوران دفاع مقدس و مدافع حرم، تعدادی از هنرمندان و بازیگران عرصه سینما و تلویزوین، برخی از نویسندگان و شاعران عرصه دفاع مقدس و اصحاب رسانه در محل موسسه فرهنگی هنری اوج برگزار شد.

در ابتدای مراسم، همسر شهید مدق و همسر شهید عسگری گوشه‌ کوچکی از خاطرات زندگی همسر شهید خود را روایت کردند.

همچنین دکتر اشتری که زمان جنگ تحمیلی در بیمارستان‌های مناطق عملیاتی جبهه جنوب پزشک‌یار بود، بخشی از خاطرات خود را روایت کرد.

در ادامه، نفیسه موسوی فرزند جانباز شیمیایی دوران دفاع مقدس اشعاری از سروده‌های خود را قرائت کرد.

منیره قیدی کارگردان و نویسنده فیلم سینمایی ویلایی‌ها درباره حضور در جمع همسران و دختران شهدا گفت: امروز که اینجا هستم و  خاطرات کوچکی از شما همسران شهدا را شنیدم نمی‌توانم سختی‌های ساخت این فیلم را با سختی‌های شما مقایسه کنم و در مقابل شما نمی‌توان هیچ صحبتی کرد.

وی اظهار داشت: اگر آن سختی‌ها باعث شد میهمان جمع شماعزیزان باشم برای من کفایت و ناملایمتی‌های بعد از فیلم را جبران می‌کند و اینکه امروز اینجا هستیم مزد خود را گرفتیم.

در ادامه برنامه با حضور همسر و فرزندان شهیدان باکری، همدانی، جان‌بزرگی، فرزانه، رودکی، کشوری، زین‌الدین، مدق، رمضان، نجفی رستگار، ورامینی، خواهر شهید کاوه و دکتر حمزه، از عوامل فیلم سینمایی ویلایی‌ها تقدیر و تشکر و لوح تقدیری از طرف این عزیزان به عوامل این فیلم تقدیم شد.