همایون یوسفی در پاسخ به برخی انتقادات مبنی بر علت ورود نمایندگان مجلس به موضوع بحران تیم فوتبال استقلال، با بیان اینکه فوتبال یک ورزش اجتماعی بوده و واکنش نمایندگان به مقوله فوتبال به دلیل مسئولیت های اجتماعی و فرهنگی آنان است، عنوان کرد: نمایندگان به ویژه اعضای فراکسیون ورزش همواره در خصوص مسائل کلان ورزش اظهار نظر کرده‌اند و نسبت به حل مشکلات و مسائل ورزشی دغدغه داشتند.

نماینده مردم اهواز و باوی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیگیری‌های نمایندگان در خصوص ورود بانوان به ورزشگاه‌ها و سایر دغدغه‌های مردم در حوزه ورزش، تصریح کرد: نمایندگان مجلس هیچگاه به مسائل جزئی ورود پیدا نکردند و هیچ‌گاه در مسائل فنی دخالت نداشته و نخواهند داشت.

یوسفی با اشاره به بحران پیش آمده در باشگاه استقلال، پدید آمدن اینگونه مشکلات را قابل پیش بینی ارزیابی و اضافه کرد: اختلاف نظرها در باشگاه استقلال از فصل قبل وجود داشت و در این فصل نمود بیشتری پیدا کرد؛ متأسفانه هیأت مدیره، مدیرعامل، کادر فنی و بازیکنان استقلال با یکدیگر هماهنگی خوبی ندارند.

وی با بیان اینکه قطعا وضع تیم استقلال به این شکل باقی نخواهد ماند و جایگاه استقلال ارتقا پیدا می‌کند در واکنش به ورود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان به موضوع استقلال و احضار ملکی و افتخاری در همین رابطه، ادامه داد: وزارت ورزش هم نباید در امور فنی و تغییر سرمربی و کادر فنی استقلال ورود کنند.

یوسفی با تأکید بر اینکه تا زمانی که زیرساخت‌‎های اقتصادی و اجتماعی سامان پیدا نکند، خصوصی‌سازی باری از دوش فوتبال برنمی‌دارد، افزود: تجارب خصوصی‌سازی در کشورمان تا به امروز موفق نبوده و با زیرساخت‌های کنونی خصوصی‌سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس هم با شکست مواجه خواهد شد.

عضو فراکسیون ورزش مجلس با بیان اینکه فراکسیون متبوعش می‌تواند در حوزه نظام باشگاه‌داری یار و یاور دولت باشد، گفت: دولت می‌تواند با آسیب شناسی کارشناسی خلأهای موجود در نظام باشگاه‌داری را در قالب لایحه به دولت ارائه دهد و مجلس در این مسیر قطعا همکاری لازم را با دولت خواهد داشت./

پایان پیام