سیدعباس طباطبایی  در تشریح جشنواره طولانی‌ترین نقاشی کودکان گفت: در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان در آستانه بازگشایی مدارس جشنواره طولانی‌ترین نقاشی کشور با مشارکت حدود 3000 کودک شهر تهران برگزار شد.

وی افزود: در این طرح تلاش کردیم روزی مفرح و شاد برای کودکان در کنار خانواده‌ها در بزرگترین بوستان مرکزی پایتخت را رقم بزنیم. این نقاشی حدود دو کیلومتر طول دارد که توسط کودکان شهر تهران به ثبت رسیده است. قطعا در آینده به صورت مقطعی نقاشی‌های منتخب در مبادی شهر تهران به اکران گذاشته می‌شود.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 11 تاکید کرد: در انتهای برگزاری این جشنواره، نقاشی‌هایی که توسط این کودکان به ثبت رسیده است، به صورت کتابچه در خواهد آمد و در اختیار خانواده‌ها قرار خواهد گرفت.

به گزارش ایسنا، در این جشنواره که از صبح امروز(دوشنبه) آغاز به کار کرد از نخستین لحظات استقبال گسترده ای توسط کودکان و دانش آموزان شد که همراه خانواده های خود به بوستان رازی آمده بودند. کودکان به محض ورود به محل برگزاری جشنواره مشغول کشیدن نقاشی می شدند و هریک تصورات ذهنی خود را خلاقانه و با ذوق کودکان بر روی بنر دوکیلومتری جشنواره ثبت می کردند. اکثر کودکانی که در محل جشنواره حضور داشتند در سنین 5 تا 9 سال بودند و برای هر کودک فضایی بر روی بنر اختصاص پیدا کرده بود که می توانست بنشیند و در حضوخانواده نقاشی بکشد.