رسیتال پیانوی آکادمی پیانوی سامان احتشامی طی چهار هفته در فرهنگسرای نیاوران روی صحنه رفت و 100 هنرجوی این آکادمی در آن به اجرای برنامه پرداختند. این رسیتال بزرگ پیانو طی چهار جمعه در تاریخ های 30 تیرماه، ۱۳، 19 و 27 مردادماه در فرهنگسرای نیاوران تهران برگزار شد.

طی این برنامه که در قالب تک نوازی و گروه نوازی پیانو با مدیریت راز احتشامی همسر سامان احتشامی اجرا شد، سه هدف اصلی ارتقای سطح فرهنگ و دانش خانواده‌ها و هنرجویان در مورد ساز پیانو، چگونگی تدریس پیانو و دانستن مسیر فراگیری این ساز و اجرای هنرجویان همراه با هنرآموزانشان و تشویق آنان برای فراگیری بیشتر مطالب موسیقایی از سوی سامان احتشامی طراحی و تدوین شده بود.

یلدا صمدی، سینا سلیم‌زاده، هیراد پناهی، پیمان جوانمرد و سامان احتشامی در بخش های مختلف این رسیتال با هنرجویانشان روی صحنه آمدند و به اجرای برنامه پرداختند.

سامان احتشامی درباره جزئیات این برنامه و اجرای آثار هنرجویانش در این رسیتال که برگرفته از آثار قدیمی و پرطرفدار موسیقی ایرانی و پاپ بود، گفت: من موسیقی‌ای را تدریس می‌کنم که آن را یاد گرفته‌ام ضمن اینکه موسیقی‌های جدیدی که این روزها وجود دارند در زندگی من نبوده و معلم‌های من این موسیقی‌ها را نشنیده‌اند و از آنجایی هم که نتاسیون و منبع درستی برای تدریس آن وجود ندارد ترجیح می‌دهیم موسیقی‌هایی را که کتابت شده آموزش دهیم.

احتشامی درباره نوع ارتباطش با هنرجویان این آکادمی توضیح داد: یک معلم باید سطح علمی خود را کاهش دهد، خود را بشکند و به میزان هنر همان هنرجو با او روی صحنه کار کند. فکر می کنم چون من این کار را کرده‌ام توانسته ام ارتباط خوبی با هنرجویانم برقرار کنم. من در چهار هفته 100 هنرجو را روی صحنه آوردم و آنها همه در کنار خانواده هایشان به اجرای برنامه پرداختند. ضمن اینکه هیچ مسابقه‌ای را برگزار نکردم و هیچ داوری ای نشد و جوری هم رفتار نکردم که هنرجویی بهتر و بالاتر از هنرجوی دیگر دیده شود. به هر حال هدف اصلی این برنامه چگونگی یادگرفتن پیانو در تمام دنیا را نشان داد و به اعتقاد من این رسیتال پیانو آغاز روندی جدید برای آکادمی پیانوی من است.