سعید ابوطالب تهیه‌کننده و کارگردان سینما و تلویزیون درباره آخرین وضعیت ساخت مجموعه «دستم را بگیر» گفت: گروه‌ تولید این مجموعه در شهرستان مشغول پیش بردن کار و انجام فیلمبرداری هستند. می‌توان گفت 50 درصد تولید این مجموعه انجام شده است.

وی درباره پیشروی کند تولید این اثر بیان کرد: در راه تولید این مجموعه درگیر مسائل پیچیده‌ای می‌شویم که قابل پیش بینی نیست. به این دلیل با کندی پیش می‌رویم اما امیدواریم کار تا آخر مرداد به پایان برسد.

گفتنی است؛ افرادی که در مجموعه «دستم را بگیر» حضور دارند دانشجویان ترم آخر رشته‌های علوم انسانی یا پزشکی هستند که به فعالیت در حوزه‌های اجتماعی علاقه‌ بسیاری دارند. در هر برنامه از میان داوطلبان، سه گروه انتخاب می‌شوند و هر کدام از آنها یک موضوع اجتماعی را برای دنبال کردن انتخاب می‌کنند.

شایان ذکر است؛ ساختار این برنامه به گونه‌ای پیش می‌رود که افراد حاضر در مسابقه موضوعی کاربردی و اجتماعی را انتخاب می‌کنند؛ از جمله برگرداندن یک کارتن‌خواب به زندگی، صحبت کردن با خانواده یک شخص که دچار مرگ مغزی شده، نجات یک زندانی که مرتکب قتل غیرعمد شده است، نجات یک کودک کار. گروهی که کار را به بهترین شکل ممکن انجام دهد، برنده مسابقه است.

در این برنامه رفتار خیرخواهانه ترویج داده می‌شود و این خود افراد هستند که انتخاب می‌کنند، در کدام کار خیرخواهانه‌ای سهیم باشند.

عوامل تولید، کارهای حقوقی و قانونی را انجام می‌دهند و شرکت‌کننده‌ها برای رسیدن به هدفشان تلاش می‌کنند. «دستم را بگیر» در 15 قسمت 40 دقیقه‌ای برای فصل پاییز ساخته و پخش می‌شود.

مجموعه مستند- مسابقه «دستم را بگیر» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی سعید ابوطالب است و فرشید فرجی به عنوان تصویربردار، آرش مشورت برای ساخت آنونس و یاسر سنایی در ابن اثر حضور دارند.