نعمت چگینی تهیه‌کننده در خصوص سریال مناسبتی «هاتف»گفت: ضبط سریال «هاتف» آغاز شده است و در خیابان کامرانیه تصویربرداری می‌شود و مدت تصویربرداری 70 روز خواهد بود.

وی ادامه داد: داریوش یاری(کارگردان)، فروغ فروهیده (فیلمنامه) سریال «هاتف» هستند، همچنین زیبا بروفه، حمید گودرزی، شهرام قائدی، سیدمهرداد ضیایی، بهزاد خداویسی، مریم بوبانی، کمند امیرسلیمانی، محمد حاتمی، محمد فیلی، کاظم بلوچی و .. در این سریال به ایفای نقش می‌پردازند.

گفتنی است؛ سریال «هاتف» با مضمون عاشورایی برای پخش در ایام ماه محرم 96 به کارگردانی داریوش یاری ساخته می‌شود. این کارگردان پیش از این فیلم عاشورایی «کربلا جغرافیای یک تاریخ» را با همکاری حوزه هنری در سال 95 اکران کردند که با استقبال مخاطبان مواجه نشد.

سریال «هاتف» قصه یک دبیر ریاضی پایه ابتدایی به نام علیرضا حقگو که 43 سال سن دارد را روایت می‌کند. علیرضا به اصرار پدرش راهی سفر زیارتی کربلا می‌شود. در کربلا پدرش بر اثر یک سکته قلبی فوت می‌کند و او را با یک وصیت‌نامه نصفه و نیمه رها می‌کند. وصیت‌نامه‌ای که زندگی علیرضا و خانواده‌اش را وارد چالش‌های جدیدی می‌کند. مضمون داستان، مفهوم مرز حق‌طلبی و پایبندی به آن با به خطر افتادن منافع شخصی و جستجوهای علیرضا برای افشای حقیقتی است…

این سریال در ۱۰ قسمت ۵۰ دقیقه‌ای به سفارش سیما فیلم تهیه و تولید شده است.