ششمین جشنواره تئاتر شهر توسط سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران باهدف توجه به فعالیت و حمایت از گروه‌های نمایش جوان و فعال شهر تهران در آذر و دی‌ماه 1396 برگزار می شود.

این جشنواره موضوعات مربوط به زندگی شهر و شهروندی ، تعالی سبک زندگی و تقویت هویت اسلامی و ایرانی را مد نظر داشته و شعار این دوره خود را «تهران، تکریم زندگی» معرفی کرده است.

گروه‌ها و هنرمندان شهر تهران و اعضای کانون‌های نمایش فرهنگ‌سراها، خانه‌های فرهنگ و محلات شهر تهران می‌توانند با توجه به اهداف و موضوعات جشنواره در این رویداد هنری مشارکت کنند.

این رویداد متنوع هنری در هفت بخش تئاتر صحنه¬ای، تئاتر کودک و نوجوان، تئاتر دیگر (خیابانی، محیطی، شورایی و دیگرگونه‌های اجرایی) ، مسابقه نمایشنامه¬نویسی، مسابقه عکاسی و پوستر تئاتر، مدرسه‌ی تئاتر و بخش ویژه برگزار خواهد شد.

سبک زندگی و حقوق و اخلاق شهروندی، هویت اسلامی و ایرانی در شهر تهران، نشاط و امید در زندگی شهروندان، به عنوان موضوعات جشنواره در فراخوان اعلام شده است. 

مهلت شرکت در جشنواره و ارائه نمایشنامه و یا طرح‌های اجرایی تا تاریخ اول شهریورماه تعیین شده و در بخش مسابقه عکس و پوستر و مدرسه تئاتر فراخوان جداگانه‌ای اعلام خواهد شد. 

همچنین بخش تئاتر صحنه‌ای، تئاتر کودک و نوجوان، تئاتر دیگر، بخش عکس و پوستر و نمایشنامه‌نویسی به شکل مسابقه برگزار می شود. 

در فراخوان جشنواره با توجه به مضامین آثار بر چند نکته تأکید شده است. امکان شرکت گروه‌های شرکت‌کننده صرفاً در یک بخش وجود دارد و آثار متقاضی نباید تاکنون در هیچ جشنواره‌ای شرکت کرده باشند. 

علاقه‌مندان و هنرمندان شهر تهران برای شرکت در جشنواره و تکمیل فرم تقاضا لازم است به آدرس ستاد جشنواره به آدرس تهران، بلوار کشاورز، نبش خیابان شهید دائمی، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، طبقه‌ی نهم، مدیریت هنرهای نمایشی مراجعه کنند. همچنین تلفن: 88981675 پست الکترونیکی: f.t.city@chmai آماده پاسخگویی به سؤالات است. 

ششمین جشنواره تئاتر شهر به‌عنوان اصلی‌ترین رویداد نمایشی شهرداری تهران توسط سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران آذر و دی‌ماه در شهر تهران برگزار خواهد شد.