حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی ادیب‌یزدی در شهرری، به مناسبت سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) گفت: امام جعفر صادق (ع)، رئیس و مؤسس مذهب شیعه است.

وی ادامه داد: امام صادق (ع) و در مجموع امامان معصوم (ع) همواره در کنار هدایت مردم به سمت مسیر الهی و سعادت دنیوی و اخروی و جدای از اینکه مشغول تدریس بودند، در مسیر استکبارستیزی هم قدم برمی‌داشتند.

این کارشناس مذهبی با تأکید بر اینکه امام جعفر صادق (ع) 34 سال امامت کردند، تصریح کرد: امام صادق (ع) زمانی جامه نورانی امامت را بر تن کردند که اواخر عمر حکومت بنی‌امیه و در آستانه حکومت طاغوتی بنی‌عباس بود.

ادیب‌یزدی با اشاره به اینکه امام صادق (ع) در زمان حکومت نظام سرکوب‌کننده بنی‌عباس در فرصتی مناسب نهضت علمی و فرهنگی بزرگی را آغاز کردند، اضافه کرد: هدف امام صادق (ع) از آغاز چنین نهضتی، استحکام‌بخشی به پایه‌های نهضت شیعه بود.

وی با بیان اینکه مذهب شیعه اثنی‌عشری مذهب شیعه جعفری نام دارد، تصریح کرد: امام صادق (ع) با زهر مسموم شدند و به شهادت رسیدند؛ منصور عباسی لعین، ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت را خاموش کرد.

این کارشناس مذهبی با تأکید بر اینکه امام صادق (ع) از محضر نورانی امام باقر (ع)، این گنجینه ناب علم علوی کسب فیض کردند، اضافه کرد: تعداد شاگردان امام صادق (ع) بیش از چهار هزار نفر بود.

ادیب‌یزدی با اشاره به اینکه دانشگاه امام صادق (ع) با زنجیره طولانی معرف عالمان و بزرگان علوم مختلف و منشأ خدمات عظیم به جهان اسلام بوده است، تصریح کرد: هنوز از چشمه گوارای علوم این امام بزرگوار بهره‌مند هستیم.

وی با بیان اینکه امام صادق (ع) در حوزه طب و پزشکی هم صاحب علم و اندیشه بودند، تصریح کرد: هنوز طب‌الصادق (ع) منشأ تحقیقات پزشکی در جهان است.

این کارشناس مذهبی با تأکید بر اینکه امروز شیعیان پرچم‌دار اسلام حمایت مدافع ناب محمدی (ص) در جهان هستند، اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی با رهبری مقام معظم رهبری این پرچم را در دست دارد.