غلامحسین مراقبی سخنگو و عضو هیئت امنای آثار استاد بدیع‌الزمان فروزانفر  اظهار داشت: پنجمین «جشنوارۀ جایزۀ استاد بدیع‌الزمان فروزانفر» در سال‌جاری برگزار می‌شود.

مراقبی در ادامه با بیان اینکه سی‌ام آبان ماه 1396 آثار جشنواره همزمان با اخختامیه رونمایی می شود، گفت: در این مراسم کتاب‌هایی چون: «مثنوی معنوی» در قطع رحلی در سه‌جلد با قاب و افزوده‌های ویژه، بویژه برنمایی مآخذ مولوی در داستان‌ها و بازگفت پندار مولوی در تصرف آن‌ها؛ «فروزانفر به‌روایت اسناد و تصاویر»؛ «فروزانفر از نگاه دیگران»؛ «تاثیر پدر بر پسر» رونمایی می‌شود.

عضو هیئت امنای آثار استاد بدیع‌الزمان فروزانفر با اشاره به دیگر برنامه‌های دوره پنجم این جشنواره خاطر نشان کرد: برآنیم پنجمین «جشنوارۀ جایزۀ استاد بدیع‌الزمان فروزانفر» را در 30 آبان ماه 1396 با حضور اندیشمندان و بخردان گسترۀ مولوی شناسی، با تاکید بر نقد و نظر آثار منتشره در این زمینه برگزار کنیم.در این جشنواره به‌دو پایان‌نامۀ دانشجویی برگزیدۀ داوران، «جایزۀ جشنوارۀ فروزانفر» جوایزی اهدا می‌شود.

مراقبی همچنین ضمن تاکید بر بخش‌های دیگر این مراسم گفت: به‌دو هنرمند آواز برگزیدۀ داوران، «جایزۀ جشنوارۀ فروزانفر» ارمغان می‌شود؛ همچنین قرار است به‌دو نویسندۀ برگزیده، «جایزۀ جشنوارۀ فروزانفر» اعطا شود.

وی در پایان اعلام کرد: در دوره پنجم جشنواره، در کنار نخبگان ایرانی، فرزانگانی از پاکستان، افغانستان، تاجیکستان، ترکیه، و عراق حضور خواهند داشت.