پس از حواشی ایجادشده به دنبال نشست یک سریال رمضانی، رامبد جوان اظهارنظرهایی را در دفاع از یک بازیگر خطاب به اهالی رسانه عنوان کرد که در بخشی از این اظهارات از صفر کشکولی، بازیگر قدیمی هم نام برده بود.

در پی این اتفاق که به پخش فایل صوتی جدید از «جوان» در مقام عذرخواهی هم منجر شد، مجری خندوانه شب گذشته (31 خرداد ماه) آنتن رسانه ملی را به دعوت از صفر کشکولی اختصاص داد تا بابت بخشی از حرف‌های خود رسما عذرخواهی کند.

با این حال رامبد جوان بار دیگر مطالبی را درباره خبرنگاران مطرح کرد که نه تنها به آرام شدن فضای موجود کمکی نکرد، که این اقدام وی از شب گذشته با انتقادها و حواشی بسیاری در فضای مجازی همراه شده است. هرچند برخی دیگر هم با تشویق این اقدام، عذرخواهی رسمی آن هم روی آنتن تلویزیون را عملکردی شجاعانه از سوی رامبد جوان دانسته‌اند.

اما بسیاری از انتقادات استفاده «جوان» از آنتن صداوسیما، آن هم برای عذرخواهیِ شخصی را هدف قرار داده است. البته این انتقادات سیاست‌های صداوسیما را نیز به چالش کشیده است، که چرا اجازه استفاده شخصی از رسانه ملی را به برنامه‌سازانش می دهد.
 

رامبد جوان که در پی حواشی نشست یک سریال و توهین یکی از بازیگران به اهالی رسانه، در اقدامی زودهنگام، با ادبیاتی نه چندان مناسب درباره خبرنگاران سخن گفته بود، در برنامه شب گذشته «خندوانه» بار دیگر گریزی کوتاه به آن حرف‌ها زد. این در حالیست که هیچ یک از اهالی رسانه در این برنامه حضور نداشتند و مردم تنها روایت این مجری را از آنتن صداوسیما شنیدند؛ اقدامی که باز هم مورد انتقاد قرار گرفت و غیرحرفه‌ای خوانده شد.

برنامه شب گذشته «خندوانه» باعث شد تا علیرغم تلاش برخی از رسانه ها و عوامل سریال تلویزیونی «زیر پای مادر»  برای آرام کردن حواشی پیش آمده، بار دیگر اهالی رسانه و هنر را با چالش‌هایی مواجه کند. بسیاری از خبرنگارانی که روز گذشته با عذرخواهی رسمی زینب تقوایی، تهیه‌کننده سریال «زیر پای مادر» مواجه و آرام شده بودند، انتظار صحبت‌های رامبد جوان در این‌باره که هیچ نسبتی هم با این سریال ندارد نداشتند.

وی در برنامه شب گذشته «خندوانه» با اشاره به حواشی نشست خبری سریال «زیر پای مادر» اظهار کرد: در گروهی خصوصی در فضای مجازی عصبانی شدم و حرف‌هایی زدم. این یک گفت‌وگوی رسمی نبود. حرفی آن جا به اشتباه زدم.

او در ادامه خطاب به صفر کشکولی از او عذرخواهی کرد.

 جوان ادامه داد: من هم کسانی که حرف‌های بد زدند را می‌بخشم و واقعیت این است که من هم به دل نگرفتم. ولی متاسفم برای دوستی که این امانتداری را انجام نداد و متاسفانه او هم یک خبرنگار بود و این فایل صوتی را منتشر کرد تا کار به اینجاها کشید. من به این جمله اعتراض منطقی دارم، اینکه یک نفر منت بگذارد که اگر من و امثال من نباشیم، شما اینجا نبودین.

او در پایان گفت: نمیخواهم بچه‌های رسانه بگویند چون ما آنتن داریم، نشستیم حرف یک‌طرفه می زنیم. من محکوم نمی‌کنم و فقط می‌گویم همانطور که ما سر خبرنگاران منت نمی‌گذاریم، آنها هم نگذارند.