غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش  با اشاره به نزدیک شدن به آغاز اکران رمضان گفت: در تلاش هستیم تا اکران رمضان در سال 96 نسبت به سال های گذشته به ویژه در جذب مخاطب موفق تر عمل کند، در همین راستا یکی از اهداف اصلی ما این است که ظرفیت سینماها را افزایش دهیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر پیشنهادها و نظرات مختلفی از سوی صنوف عضو شورای صنفی نمایش ارائه می شود که به زودی مورد بررسی قرار می گیرد و برنامه ریزی نهایی برای اجرایی شدن این طرح صورت می گیرد.

سخنگوی شورای صنفی نمایش تاکید کرد: در ادامه اجرای طرح اکران ماه مبارک رمضان که همه ساله در تمام سالن های سینمایی برگزار می شود، امسال نیز همین روند در تمام سالن های سینمایی اجرا می شود. البته فیلم ها در زمان های اذان ظهر و اذان مغرب و عشاء سانس نمایشی نخواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه پردیس ها و سینماها به فراخور منطقه جغرافیایی و با هماهنگی نیروی انتظامی سانس های نمایشی خود را افزایش می دهند، بیان کرد: البته دوشنبه اول خردادماه در جلسه شورای صنفی نمایش تمام این موارد مورد بررسی قرار می گیرد.

فرجی گفت: این طرح مانند دوره های قبل در تهران و شهرستان ها اجرا می شود اما همه چیز بستگی به این دارد که چه فیلم هایی اکران می شود و تا چه اندازه در جذب مخاطب موفق عمل می کنند

وی تاکید کرد: در سال گذشته شهرهای اصفهان، شیراز و مشهد بیشترین آمار استقبال را از طرح اکران رمضان داشت.

سخنگوی شورای صنفی نمایش در پایان گفت: یکی از مهمترین موارد موفقیت این طرح، تبلیغ و همکاری سازمان صدا و سیما برای آگاه کردن مردم است که امیدوارم تعامل خوبی میان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای موفقیت طرح اکران رمضان بوجود آید.