سری جدید برنامه «محله گل و بلبل» که به موضوعات اجتماعی مثل آداب و مراعات‌های اخلاقی، روحیه پهلوانی و کمک به همنوع، فرهنگ شهرنشینی و مطالعه و کتابخوانی و استفاده درست از فضای مجازی توجه ویژه‌ای دارد و با تدارک روایت‌هایی جذاب و روان می‌کوشید رفتارهای اجتماعی درست را به کودکان بیاموزد به تعطیلی رفته است.

در حالی که چنین برنامه‌ای که با استقبال خانوادها و کودکان و نوجوانان آنها قرار گرفته است، از بین تیم تولید این مجموعه خبرهایی به گوش می‌رسد که حاکی از آن است برنامه «محله گل و بلبل» پس از پخش آخرین قسمت خود در سری دوم، این مجموعه به دلیل عدم حمایت و تأمین مالی مورد نیاز و همچنین عدم توجه به تولید برنامه‌های جذاب برای قشر کودک و نوجوان با تلویزیون و بچه‌ها خداحافظی خواهد کرد و برنامه دیگری برای این قشر مهم جامعه وجود نخواهد داشت.

این اتفاق در صورتی در حال رخ دادن است که تیم تهیه و تولید آمادگی کامل خود را برای ادامه ساخت برنامه‌های جذاب برای کودکان اعلام کرده‌اند اما مهمترین مشکل موجود، نبود منابع مالی است که لطمه بزرگی به این پروژه زده و حتی ممکن است جبران ناپذیر باشد.

«محله گل و بلبل» عنوان یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های کودک تلویزیون است که از همان ابتدا با پخش برنامه خود در رسانه ملی مخاطبان خود را پیدا کرد و با استقبال بسیاری از مخاطبان همراه شد.  این برنامه ساختاری نمایشی داشته و همه ماجراهای آن در یک محله خیالی متشکل از خانه‌ها، خیابان‌ها، کوچه‌ها، مغازه‌ها و شهروندانی که هر کدام دغدغه‌های متفاوتی دارند، پیگیری می‌شد. در سری اول این برنامه بیشتر در زمینه مسائل شهرنشینی و شعار "آسمان آبی و زمین پاک" پرداخته شد اما با استقبال خوبی که از این برنامه صورت گرفت و تداوم تولید آن علاوه بر کودکان و نوجوانان از سوی خانواده‌ها نیز مورد توجه قرار گرفت و باعث شد تا تیم تولید با قدرت بیشتر به فکر ساخت سری دوم آن باشد و در آن به موضوعات "سواد رسانه‌ای و استفاده درست از فضای مجازی" رفتند و حتی توانست به عنوان ویژه برنامه لحظه سال تحویل شبکه دو سیما هم انتخاب و پخش شود.

«محله گل و بلبل» در سال 94 بعنوان بهترین برنامه تلویزیون پس از برنامه‌های «نود» و «خندوانه» و در سال ٩٥ در بخش سریالهای تلویزیون بعنوان برنامه اول انتخاب شد.