احسان رضایی نویسنده و روزنامه‌نگار  از آماده انتشار بودن کتابی طنز با محوریت حیوانات اسطوره‌ای بومی خبر داد و گفت: کتاب «باغ‌وحش اساطیر» با محوریت شوخی با اسطوره‌ها آن هم در حوزه حیوان‌های اسطوره‌‌ای نوشته شده است.

وی با اشاره به هدفش از نگارش این کتاب گفت: هدفم این بود نشان دهم اساطیر بومی و ایرانی قابلیت و ظرفیت کار مدرن را دارند و نیازی نیست برای تولید کار مدرن حتماً به فیلم‌ها و داستان‌های خارجی نگاه کنیم.

«باغ‌وحش اساطیر» در نمایشگاه کتاب/ رضایی: با حیوان‌های اسطوره‌ای در این کتاب شوخی کردم

رضایی به کتاب دیگری با همین رویکرد نیز اشاره کرد و گفت: «شهرزاد خسته است» هم بعد از نمایشگاه منتشر می‌شود که در آن کتاب قصه مینی‌مال نوشتم و در «باغ‌وحش اساطیر» با کمک گرفتن از اسطوره‌ها طنز نوشتم.

این نویسنده گفت: از آنجا که چند سال داور دوره‌های داستان‌نویسی فانتزی بودم و کارگاه‌های داستان‌نویسی هم داشتم، به نظرم آمد بچه‌های خودمان برای فانتزی نوشتن مدام به آثار خارجی نگاه می‌کنند در صورتی که ما خودمان اسطوره‌های جالب توجهی داریم که ظرفیت کار زیادی دارند.

او اضافه کرد: ما در اسطوره‌ها انواع دیوها یا اسب‌ها یا پرنده‌ها داریم، من خودم در این کتاب پنج پرنده و دو دیو را آورده‌ام که البته تعدادشان بیشتر است. ما شاید در ادبیاتمان بالای چهل دیو با مشخصات دقیق و جزئی داریم که من اینجا با دو نمونه‌شان یعنی «اکوان دیو» و «دیو فولادزره» طنز نوشتم.

رضایی گفت: در انتهای کتاب فهرستی از کتاب‌هایی که در متن به آنها اشاره شده، آورده‌ام که خود این فهرست کتاب‌ها، منابع مطالعاتی نویسنده را نشان می‌دهد.

بر اساس این گزارش کتاب «باغ‌وحش اساطیر» را انتشارات «کتاب قاف» منتشر خواهد کرد و در نمایشگاه کتاب امسال، در 120 صفحه و با قیمت 9500 تومان در دسترس مخاطبان قرار خواهد گرفت.