سیدمجید حسینی، مدیرعامل موسسه نشر شهر، با اشاره به افتتاح رسمی پروژه باغ کتاب تهران گفت:‌ پیش از این قرار بود که فاز نخست و فاز دوم این پروژه به صورت مجزا بهمن ماه و اردیبهشت ماه افتتاح شود،‌ اما به دلیل انتخابات ریاست جمهوری مجموعه تصمیم گرفت تا افتتاحیه هر دو فاز ر ا با هم به بعد از انتخابات موکول کند.

وی ادامه داد:‌ البته تاریخ دقیق افتتاحیه مشخص نیست،‌ اما باید گفت که بخش اصلی پروژه باغ کتاب تهران بعد از انتخابات ریاست جمهوری به بهره‌برداری می‌رسد،‌ هم‌اینک فروشگاه کتاب کودک و نوجوان،‌ تالار علم کودک،‌ تالار علم نوجوان،‌ فروشگاه کتاب بزرگسال،‌ سالن‌های سینما،‌ گالری نقاشی و هنر،‌ کافی‌شاپ‌ها‌، مراکز رستورانی و ... آماده شده‌اند.

حسینی تصریح کرد:‌ باغ کتاب برای فروشگاه کتاب کودک و نوجوان و فروشگاه کتاب بزرگسال به صورت مجزا مناقصه برگزار کرد،‌ در بخش کودک و نوجوان‌، شرکت ماه‌پیشونی که متشکل از ناشران کودک و نوجوان است،‌ در مناقصه برنده و مسئول فروشگاه کتاب کودک و نوجوان باغ کتاب شد، اما متأسفانه در بخش بزرگسال هیچ ناشری برای ثبت نام در مناقصه وارد نشد و شهرداری تهران خود مجموعه را اداره می‌کند.

وی ادامه داد:‌ تاکنون 140 ناشر بزرگسال برای عرضه کتاب‌های خود در فروشگاه بزرگسال اقدام کرده‌اند و ناشران دیگر نیز می‌توانند آثار خود را به نمایش بگذارند.

حسینی در پایان گفت: تالار علم بزرگسال با همکاری دانشگاه تهران افتتاح خواهد شد که بزرگترین مرکز علم و تکنولوژی در ایران است.افتتاح مجموعه‌های هنری،‌کشتی کتاب در گذر فرهنگ و... نیز از دیگر برنامه‌های ما خواهد بود که در فازهای بعدی انجام می‌شود.