رضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازید از سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر در جمع خبرنگاران گفت: از دست اندرکاران برگزاری سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر تشکر می کنم؛ در سفر که به اخیرا به خارج از کشور داشتم، متوجه شدم که سینمای ایران بسیار توانسته است در عرصه بین الملل خوب ظاهر شود. سینمای ایران فرصت خوبی برای جهش به سمت جلو پیدا کرده است، ما باید سعی کنیم تا این جهش کمک کنیم؛ چرا که سینمای ایران می تواند، تاثیر بسیار در دنیا داشته باشد.

 

وی درباره آخرین وضعیت پرونده مرحوم عباس کیارستمی اظهار کرد: وزیر بهداشت شخصاً درباره این موضوع درحال پیگیری است؛ به مردم قول می دهیم حقی در این باره ناحق نخواهد شد؛ من از وزیر بهداشت درخواست خواهم کرد که به زودی گزارش از این موضوع در اختیار مردم ایران قراردهند.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره انتخاب کاخ دائمی برای جشنواره جهانی فیلم فجر گفت: در اولین فرصت با حضور اصحاب رسانه درباره اهدافی که دولت تدبیر و امید در طی این چهار سال در عرصه سینما به آن دست یافته است، بررسی خواهد شد. در حوزه سینما در این چهار ساله کارهای بسیار بزرگی شکل گرفت؛ در حوزه فیلم از 92 فیلم در سال به حدود 160 فیلم بلند سینمایی در سال رسیده ایم؛ در حوزه فیلم کوتاه به 2400 فیلم کوتاه در سال رسیدیم. درحال حاضر سینمای ایران از 8 میلیون بیننده در سال به 25 میلیون ببینده در سال رسیده است. فروش سینما از 33 میلیارد تومان به 170 میلیارد تومان در سال رسیده است؛ هم این ها به این معنی است که سینمای ایران روند رو به صعودی را در سینما داشته است. یکی از کارهایی که در سازمان سینمایی دنبال کرده ایم آن بود که شهرهای بزرگ و روستاهای کوچک که سالن دارند اما امکانات سینمایی دارند، توسط سینما سیار به آن شهرستان ارائه می کنیم که همه آن شهرها بتوانند از نعمت سینما برخوردار شوند. ما صندوق هنر که تنها مرجع رسیدگی به مسائل هنرمندان است را به خود اصناف خانه های موسیقی، تئاتر و  سینما واگذار کردیم و راسای خانه های موسیقی، سینما و تئاتر هفته گذشته به عنوان اعضای هیئت مدیره صندق هنر معرفی شدند.