ستاد خبری طرح نوروزی آرامش بهاری معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه باتبریک فرا رسیدن نوروز 96؛با  بیان اینکه برنامه‌های طرح ملی و نوروزی آرامش بهاری از 25 اسفند ماه در بیش از 2400 امامزاده وبقعه متبرک کشور و باهدف ارایه خدمات فرهنگی و رفاهی آغاز شده است، افزود: استقبال و حضور مردم در امامزادگان و بهره مندی از برنامه‌های فرهنگی و قرآنی این اماکن امسال محسوس تر و پر رنگ تر است.

حجت الاسلام  والمسلمین احمد شرفخانی ادامه داد: آیین تحویل سال نو امسال با گستردگی و شور و حال افزون تر و استقبال بیش از 2 میلیون و 800 هزار نفراز خانواده معظم شهدا، ایثارگران و اقشار مختلف مردم  و مسافران و زائران نوروزی در جوار بیش از 2 هزار امامزاده و بقعه متبرک کشور با قرائت دعای تحویل سال نو و صلوات خاصه امام رضا(ع) برگزار شد.

شرفخانی ادامه داد: نخستین برنامه پیش بینی شده در طرح ملی آرامش بهاری، مراسم ویژه تحویل سال نو در جوار امامزادگان کشور بود که امسال این مراسم با حضور پرشکوه بیش از دو میلیون و 800 هزارنفر از مردم در جوار 2000 امامزاده وبقعه واماکن متبرکه کشور برگزار شد.

معاون سازمان اوقاف با اشاره به اینکه همزمان با لحظه تحویل سال خیل عظیمی از مردم ولایتمدار ایران اسلامی، بهترین لحظه آغازین  سال نو را در کنار مضجع شریف اهل بیت (ع)، فرزندان و ذراری ایشان گذراندند، افزود: مردم ایران اسلامی ترجیح می‌دهند در لحظه تحویل سال در جوار اماکن متبرک و امامزادگان کشور و در فضایی معنوی و روحانی، سال نو را آغاز کنند و در لحظات آغازین سال این امامزادگان بزرگوار را واسطه آرامش  و خیر وبرکت در زندگی خویش قرار دهند.

وی با بیان اینکه یکی از برنامه های پیش بینی شده در لحظه تحویل سال در جوار امامزادگان، قرائت صلوات خاصه حضرت امام رضا (ع) بود، افزود: برنامه‌های دیگری همچون؛ پخش زنده پیام نوروزی  مقام معظم رهبری ، تواشیح، سرود، سخنرانی های مذهبی، قرائت دعای لحظه تحویل سال و مدیحه سرایی مداحان در این ویژه برنامه پیش بینی شده بود.

رئیس ستاد مرکزی  طرح نوروزی آرامش بهاری  افزود: گلباران و غبارروبی قبور شهدا مدفون در جوار امامزادگان با حضور خانواده های معظم شهدا از دیگر برنامه های تحویل سال بود.