عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور امروز در سومین روز از سفر خود  به استان قزوین از مرکز اطلاع‌رسانی گردشگری، کافه کتاب مینوی خرد و نمایشگاه مطبوعات این استان بازدید کرد.

وزیر کشور در این بازدید با اشاره به نقش کتاب‌فروشی‌ها اظهار داشت: اگر کتاب‌فروشی‌ها همکاری لازم را با وزارت فرهنگ و ارشاد داشته باشند، وزارت کشور هم آن‌ها را حمایت می‌کند.

رحمانی‌فضلی افزود: اگر کتاب‌فروشی‌ها محصولات خود را با 20 درصد تخفیف عرضه کنند، وزارت کشور هم در این زمینه 30 درصد برای آنان یارانه در نظر می‌گیرد که این خود به فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه کمک شایانی می‌کند.

وی ادامه داد: مشارکت دستگاه‌های اجرایی به ویژه استانداری‌ها می‌تواند در این زمینه نقش مهم و بسزایی را ایفا کند و 20 درصد یارانه را برای کتاب‌فروشی‌های داوطلب مدنظر قرار دهد.

وزیر کشور بیان کرد: امروز در جامعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی باید از سوی دستگاه‌های متولی مورد توجه ویژه قرار گیرد تا شاهد رشد در حوزه فرهنگ مطالعه باشیم.

رحمانی‌فضلی با بیان اینکه استان قزوین دارای ظرفیت‌های بالقوه‌ای در تمام عرصه‌ها است، اضافه کرد: این استان می‌تواند به عنوان پایلوت اجرای طرح ترویج فرهنگ مطالعه در کشور باشد که می‌توان با رایزنی‌ها، برگزاری جلسات و نشست‌ها این مهم را تحقق بخشید.

وی خاطرنشان کرد: برای اجرای این طرح باید ساز و کارها، برنامه‌ریزی‌های لازم پیش‌بینی و تدوین شود تا شاهد دستاوردهای عظیمی در این حوزه باشیم.