پس از پیش‌بینی نتایج اسکار با استفاده از مدل ریاضی توسط هالیوود ریپورتر که احتمال اسکار «تونی اردمان» را دوبرابر «فروشنده» و بهترین فیلم و بهترین کارگردانی برای «لالا لند» پیش‌بینی کرده بود؛ دیروز دیوید کاکس، منتقد پیشکسوت روزنامه انگلیسی گاردین، جایزه بردن «لالالند» را یک ناکامی برای سینمای جهان ارزیاب کرد.

اینفوگرافی (تصویرنگاری) هالیوود ریپورتر از نتایج اسکار امسال

متن کاکس نشان می‌دهد که او هم پیش‌بینی هالیوود ریپورتر را جدی گرفته است و بر اساس آن چنین تحلیلی می‌کند.

کاکس در گاردین نوشته است؛

نامزدهای امسال بخش بهترین فیلم اسکار، آثاری با قلب، روح و انسانی هستند. فیلم افسرده‌کننده و پرزرق و برق دیمین شزل هیچ‌کدام از این‌ها را ندارد. به جایش داستان دو آدم خودشیفته است که به‌خاطر علایق شخصی خودشان عشق را قربانی می‌کنند. با این وجود «لالالند» فیلم زمانه ماست؛ ما که رفتارهای خودخواهانه داریم. ما که عاشق نشان دادن و نمایش دادن خودمان هستیم...

فعالیت‌هایمان محدود شده به اعتراضات اینترنتی، توئیتر و چیزهای دیگر. حالا دیگر همه ما یک سری خودشیفته هستیم. خیلی ساده است ببینید که چرا اعضای آکادمی اسکار به این فیلم رای داده‌اند چون خیلی از آن‌ها همین مسیر میا و سباستین را رفته‌اند.

«ورود» خبر از اهمیت جست‌وجو در جهان می‌دهد، «منچستر کنار دریا» از ندامت می‌گوید و «مهتاب» با زندگی سروکار دارد. پیروزی «لالالند» حرف‌های زیادی درباره زمانه ما خواهد داشت اما این پیروزی برای سینما، فیلمسازان و مخاطبان سینما نخواهد بود.