دوبله انیمیشن «آخرین داستان» با حضور بازیگران سینما و تئاتر به تازگی آغاز شده است که خطیبی صداپیشگی نقش آفریدون را در این انیمیشن برعهده دارد. انیمیشن سینمایی «آخرین داستان» برداشتی آزاد از داستان ضحاک شاهنامه است که داستانی از اواخر حکومت جمشید تا ابتدای حکومت آفریدون را روایت می‌کند و از سال ۸۹ در استودیو هورخش در حال ساخت است. 

اشکان خطیبی

رضا عسگرزاده ضبط صدا و امیر عابدی عکاسی پشت صحنه دوبله «آخرین داستان» را انجام می‌دهند. پیش از این کریستف رضاعی به عنوان آهنگسازی، تینا پاکروان به عنوان انتخاب بازیگران گوینده، علیرضا علویان به عنوان صداگذاری و ژینوس پدرام به عنوان تدوین به این پروژه پیوسته بودند.

«آخرین داستان» در سال ۲۰۱۳ موفق شد به‌ عنوان شش پروژه برتر در حال تولید جهان در جشنواره انسی فرانسه که مهم‌ترین رویداد انیمیشنی سالانه جهان است، معرفی شود. همچنین این اثر در سال ۲۰۱۶ به دعوت جشنواره انسی در بازار فیلم جشنواره بین‌المللی کن، به‌ عنوان یکی از چهار انیمیشن سینمایی برتر در حال تولید جهان معرفی شد.

گرافیک نوول‌هایی درباره سرنوشت جمشید اتفاقات پیش از شروع قصه «آخرین داستان» و یکی از شخصیت‌های مرموز این انیمیشن نوشته و طراحی‌ شده است که هم‌ اکنون یک جلد از آن با عنوان «جمشید طلوع ۱» در کتابفروشی‌‌ها در دسترس علاقه‌مندان است.