حمیدرضا امامی مدیر روابط عمومی شبکه 5 سیما گفت: هنوز برنامه های شبکه 5 برای نوروز سال 1396 مشخص نشده است و فکر می کنم در روزهای آینده مشخص شوند.

وی ادامه داد: ما برای سریال قابل پخش در ایام نوروز دو گزینه داریم که یکی از آن ها، "در جستجوی آرامش" نام دارد که برای پخش آن احتمال بیشتری وجود دارد.

امامی خاطرنشان کرد: همچنین مجری شبکه 5 برای برنامه تحویل سال این شبکه و دیگر برنامه های تدارک دیده شده برای نوروز سال 1396 هنوز قطعی نشده است.

بر اساس که چند روز قبل منتشر شد، احتمال حضور فرزاد حسنی به عنوان مجری برنامه ویژه تحویل سال در شبکه 5 وجود دارد.

شبکه 5 در نوروز سال 1395 با پخش سریال "قرعه" کارنامه چندان موفقیت آمیزی را برای خود رقم نزد و با اینکه این سریال از مضمون طنز برخوردار بود اما نوع طنز آن جذابیتی برای همراه کردن بیننده با خود ایجاد نمی کرد.

سریال تلویزیونی " در جستجوی آرامش" که از آن به عنوان یکی از گزینه های نوروزی شبکه 5 برای سال جدید نام برده شده ، به کارگردانی سعید سلطانی و تهیه کننندگی علی آشتیانی پور تولید شده است.

این مجموعه تلویزیونی یک اثر خانوادگی است و هنرمندانی همچون مهدی هاشمی، فرشته سرابندی، داریوش فرهنگ، پژمان بازغی، محمد متوسلانی، حدیث میرامینی، کمند امیر سلیمانی و زهرا سعیدی در آن به ایفای نقش پرداختند.

مهدی هاشمی در سریال "در جستجوی آرامش" نقش فردی به نام بهروز امینی را ایفا می کند.

براساس داستان این سریال، دکتر بهروز امینی از دانشمندان و پژوهشگران حوزه داروسازی در ایران است. او هم خانواده‌ای مثال‌زدنی دارد و هم در حرفه‌اش موفق بوده و بعد از 20 سال تلاش مداوم توانسته در راستای تولیدات ملی و دانش‌بنیان، دارویی برای درمان سرطان تولید کند که مشابه خارجی ندارد. 

بعد از تولید دارو، جامعه پزشکی برای بهروز امینی جشنی برپا می‌کند و نام او و شرکتش در سراسر جوامع پزشکی جهان می‌پیچد اما یک اتفاق همه معادلات دکتر امینی را به هم می‌ریزد و آبرویش را در معرض خطر قرار می‌دهد!

هاشمی و سرابندی در این مجوعه نقش یک زوج را ایفا می کنند که گرفتار یک مساله‌ خانوادگی هستند و درباره دختری به نام نگین صحبت می‌کنند؛ دختری که زمانی بیمار ناهید بوده اما حالا بر اساس دیالوگ‌های سرابندی به خانواده آنها وارد شده است! دیالوگ‌های این دو بازیگر از قصه‌ای خانوادگی حکایت می‌کند و ماجراهایی که احتمالا در حاشیه قصه اصلی سریال در جست‌وجوی آرامش روایت خواهند شد.

در این سریال پژمان بازغی در نقش کیوان سرمدی، مدیر فروش شرکت دارویی است که دکتر بهروز و دکتر فرزاد عضو هیات مدیره آن هستند. 

در کارنامه هنری سعید سلطانی آثاری همچون فصل های اول و دوم سریال "ستایش" دیده می شود و این تجربه نشان می دهد که سلطانی تاکنون در زمینه ساخت سریال های طولانی مدت داستانی روند موفقیت آمیزی را طی کرده است.