فضل ا... شریعت پناهی مدیرگروه اجتماعی شبکه یک، درباره حواشی مربوط به رفتار علی ضیاء بعد از پاشیدن آب یک لیوان بر روی همکارش در حین برنامه زنده فرمول یک گفت: اتفاق اخیر را نمی‌توان یک حاشیه دانست، بلکه آن یک اشتباه جدی است؛ من در این مورد به تهیه کننده فرمول یک تذکر جدی داده‌ام؛ متأسفانه جوانی و خامی باعث این گونه رفتار توسط مجری می‌شود و خود آقای «علی ضیاء» هم از این حواشی آسیب دیده است.

مدیر گروه اجتماعی شبکه یک درباره ویژه برنامه سال تحویل این شبکه گفت: کارهای دقیقه۹۰ باعث تولید برنامه‌های ضعیفی مثل شب یلدا می‌شود و عوامل برنامه را دراین زمینه نمی‌توان مقصر دانست. من خودم شخصاً ناراحت هستم و این احتمال وجود دارد که گروه اجتماعی، این ویژه برنامه را تولید نکند؛ امسال بنا به دلایلی از جمله مسائل مالی هنوز به جمع‌بندی نرسیده‌ایم و جالب است بدانید تهیه کننده برنامه پنج سال پیش هنوز از سازمان طلب دارد. شریعت پناهی درباره نقش اسپانسر دراین برنامه‌ها افزود: ما برای استفاده از اسپانسر مشکلی نداریم ولی نباید شرایط جوری شود که آن‌ها بخواهند برای رسانه تعیین تکلیف کنند. 

شخصاً انتظار دارم که از طرف معاونت سیما، ابلاغیه‌ای به شبکه‌ها ارسال شود که تمام شبکه‌های تلویزیون سقفی برای دعوت از هنرمندان داشته باشند و این گونه نباشد که ما فقط از یک بازیگر و خواننده دعوت کنیم و یک شبکه دیگر از ۱۰ هنرمند. مدیرگروه اجتماعی شبکه یک درباره ویژگی‌های برنامه سال تحویل شبکه یک گفت: اگر ویژه برنامه امسال شبکه یک را گروه اجتماعی تولید کند، این نظر را داریم که برخلاف روال مرسوم بین شبکه‌ها، کارناوالی از بازیگر و خواننده به راه نیندازیم و نهایتاً از یک یا دو بازیگر و خواننده دعوت کنیم که آن‌ها هم در برنامه‌های خود تلویزیون مشغول هستند.

شریعت پناهی درپایان بیان کرد: باید اعتراف کنم، یکی از دلایل تأخیر در تعیین تکلیف ویژه برنامه سال تحویل شبکه یک، عدم ارائه طرحی نو و جدید از جانب تهیه کنندگان است؛ ما در حال حاضر با چند گروه گوناگون درحال بررسی شرایط هستیم ولی تاکنون طرح متفاوت و قابل توجهی به دست ما نرسیده است.