جهانبخش سلطانی بازیگر عرصه تلویزیون و سینما گفت: روند رو به رشد داشتن برای یک جشنواره خود یک تعریف دارد که باید پایه و اساس آن مبتنی بر پژوهش و مطالعه باشد.

وی ادامه داد: هنر بسیار عمیق تر از آن است که بخواهیم به شکل سطحی به آن و مفاهیم مرتبط به آن بپردازیم.

وی همچنین اظهار کرد: هنر بسیار عمیق است چون معرفت ، شور و شیدایی جهان بینی و تفکر ما عمقی به معنای یک تاریخ دارد و نمی توان آ‌ن را به راحتی انتقال داد.

وی تصریح کرد: من این را می دانم که هنرمند یک تاریخ است و این تاریخ را نمی توان به راحتی انتقال داد و اگر هنرمندان ما دلی پر از صفا و مهربانی همراه با تفکر ، معرفت و ایمان داشته باشند ،‌آن چه را که هست نشان نمی دهند چون اینگونه اثرشان تبدیل به سیاه نمایی می شود بلکه آنچه را که باید باشد ،‌ به تصویر می کشند تا امید و امیدواری در جامعه بیشتر شود و این موضوعی است که در جشنواره فیلم فجر به چشم نمی خورد.

این بازیگر افزود: به عنوان نمونه بهتر است در یک فیلم به جای اینکه مشکلات یک خانواده با سطح پایین اجتماعی را به تصویر بکشیم، به اتفاق های مثبتی که در یک خانواده می تواند رخ بدهد و موجب رشد و تعالی اعضای آن خانواده بشود، بپردازیم در حالی که در جشنواره فیلم فجر چنین چیزی دیده نشد.

سلطانی همچنین توضیح داد: به تصویر کشیدن هنر دانش بسیاری می خواهد و یک فرد باید مدت ها درباره آن مطالعه و پژوهش کند چرا که در این صورت یک فرد که به زودی تئاتری را خلق کند و یا در زمینه سینما ،‌موسیقی و نقاشی ابداعی داشته باشد، نمی تواند در ادامه مسیر خود موفق باشد چرا که دانش و علم پشت فعالیت های او وجود نداشته است وشاید بتوان گفت که در روند جشنواره امسال چنین موضوعاتی کم و بیش دیده می شد.

وی یادآور شد: دستیابی به آنچه که باید وجود داشته باشد در حقیقت باید در خدمت آرمان های با معرفت و با صفای جامعه قرار بگیرد البته این امر بسیار مشکل و سخت است اما آن افرادی که در این حوزه دغدغه مند هستند ‌، اهل فرهنگ و اهل قلم هستند باید شبانه روز سوزن را به تخم چشمشان بزنند تا اجازه ندهند عشق به خشم و محبت به کینه تبدیل شود.

این بازیگر اصفهانی عرصه سینما و تلویزیون در ادامه صحبت های خود گفت: وظیفه انسان به عنوان خلیفه خدا بر روی زمین این است که زیبا نگاه کند و زیبا بیآفریند البته این رویداد بسیار سخت است بدین معنا که باید به دنبال این تفکر از پیامبر اکرم (ص) برود که ایشان همیشه به دنبال دانش تحقیق و پژوهش بودند و هیچ فعالیتی را بدون مطالعه و پژوهش کافی انجام نمی دادند.

وی ادامه داد: همه فعالیت های پیامبر اکرم (ص) از پشتوانه علمی برخوردار بود وگرنه ما در همان زمان هم افرادی را مانند ابن ملجم داشتیم که مو لای درز فرایض دینی اش نمی رفت اما همین گونه افراد بزرگترین خیانت ها را انجام دادند.

سلطانی خاطرنشان کرد: چنین افرادی در حقیقت به دنبال چیزهایی بودند که وجود داشت در حالی که باید به دنبال چیزهایی که باید وجود داشته باشد ، بروند. آنچه که باید باشد باید بر محور حرکت ذولفقار حضرت علی ابن ابیطالب (ع) ایجاد شود.