سهیلی در نشست خبری گشت ارشاد 2 که دوشنبه شب برگزار شد افزود: زمانی که انصار حزب الله به گشت ارشاد ایراد گرفتند من گفتم آنها انصار حزب الله هستند و من خودم حزب اللهی هستم!

** حق دوست داشتن را گرامی بداریم 

این کارگردان گفت: افراد حقوق بسیاری در جامعه دارند یکی از این حقوق حق دوست داشتن و حق دوست نداشتن است که کمتر به آن پرداخته شده در حالیکه این حق یکی از حقوق اولیه و مسلم هر انسانی است و نباید کسی بخاطر دوست داشتن بعضی چیزها مورد ملامت قرار گیرد و یا بخاطر دوست نداشتن چیزهایی ملامت شود.

سهیلی افزود: رعایت این حق در سینما خیلی کمتر دیده میشود چون تا فردی اعلام می کند چیزی را دوست ندارد مورد تهاجم قرار می گیرد. هیچ کارگردانی حق ندارد از کسی که فیلم او را دوست ندارد دلخور شود.

وی ادامه داد: وقتی من فیلم می سازم همه می توانند اظهار نظر کنند ولی گاهی بی احترامی به وجود می آید.

سهیلی درباره فیلم گشت دو گفت: این فیلم اکنون در 107 دقیقه به نمایش درآمد در حالیکه باید 90 دقیقه باشد. زمانی که فیلم مردی شبیه باران را ساختم خودم درخواست کردم تا بعضی از سکانس های آن حذف شود.

مسعود کیمیایی قله سینما است

کارگردان فیلم گشت دو به حواشی رخ داده درباره فیلم قاتل اهلی اشاره کرد و گفت: مسعود کیمیایی خالق قیصر و گوزن هاست و نباید جایگاه او را در سطح خود پایین بیاوریم. کیمیایی قله است.

سهیلی با بیان اینکه فیلم گشت ارشاد دو سخیف نیست افزود: این فیلم به مخاطب احترام گذاشته است قرار نیست من ثابت کنم که این فیلم سخیف نیست ولی آمادگی دارم در فرصتی مناسب با منتقدان گپ بزنم و ثابت کنم که آیا می توان این فیلم را سخیف دانست یا نه.

وی همچنین گفت: در سال 91 اتفاقی افتاد - سهیلی در اینجا به پایین کشیده شدن پلاکارد دو فیلم ها از سردر سینماها اشاره داشت- سازمان سینمایی سکوت کرد. من آن زمان گفتم این شتر در خانه همه اهالی سینما خواهد خوابید.

وی گفت بر این باور است که چنین اتفاقی تکرار نخواهد شد در بیان آن توضیح داد:‌ امروز ظرفیت های جامعه و مردم ایران بالا رفته است و گذشت آن زمانی که یکی چپ و یکی راست بود الان همه دست همدیگر را گرفته اند. با هم مناظره می کنند. معتقدم از این اتفاق ها را یا نخواهیم دید یا کمتر خواهیم دید.

سهیلی گفت: گشت دو توانسته با تماشاچی ارتباط برقرار کند و این فیل از رای مردمی برخوردار است و ما این فیلم را فقط برای مردم ساختیم چون سال آینده سال بدی در اکران خواهیم داشت.

وی افزود: ما از ذات سینما دور شده ایم اگر یک فیلم برای خندان تماشاچی ساخته می شود و تماشاچی به این فیلم می خندد یعنی کار، موفق بوده است.

** ساعد سهیلی بازیگر گشت ارشاد دو گفت: معمولا ساختن قسمت دوم فیلم ها برای عوامل آن فیل خطرناک است و گاهی ناموفق از آب در می آید و من نگران این فیلم بودم چون خودم با این فیلم وارد سینما شده ام.

** کمدی نوعی جهان بینی است

مهدی محمد نژادیان فیلم نامه نویس گشت ارشاد دو گفت: هیچ شوخیی به ذات مبتذل نیست بلکه باید کار کرد آن را دید معتقدم شوخی یک مسئله نسبی است و کمدی نوعی جهان بینی است که قرار است کجی ها و کاستی های انسان و جامعه را به تصویر بکشد تا به آن بخندیم.

وی افزود: برخی نمی خواهند نگاه تند فیلم را که به آقازاده ها ارتباط دارد ببینند لذا به نکاتی کوچک می پردازند.

این فیلمنامه نویس گفت: در صحنه ای که مربوط به ضحاک است در واقع آقازاده بازی در سینما را نشان می دهیم و بسیار حرف های دیگر از این قبیل داریم.

محمد نژادیان افزود: شخصیت اول در این فیلم کسی است که همه بر سر او می کوبند و او نیز که بد بخت و فقیر است بر سر دیگران می کوبد طبیعی است که شوخی این افراد با شوخی افراد فرهیخته تفاوت دارد.

** احساس کردم اگر واکنشی نشان ندهم ممکن است اتفاق بدی برای پدرم بیافتد

** پولاد کیمیایی بازیگر گشت ارشاد 2 گفت: کمدی در ایران سخت است چون درباره هرچیزی صحبت کنید سوء تفاهمی ایجاد می شود و کمی با آن عصبانی برخورد می شود ولی من این فیلم را خیلی دوست دارم چون در عین حالی که تلخ و جدی است لایه ای کمیک دارد.

وی افزود: ممیزی ها در این فیلم رعایت شده و اگر امروز سالن های سینما پر جمعیت تر شده بخاطر داشته باشیم که تلویزیون در دوره ای گونه ای از طنز ارایه داد و سینما را نجات داد که به عنوان نمونه اجاره نشین ها اشاره کرد.

کیمیایی همچنین گفت: این سه نفر در گشت دو اگر چه افرادی فقیر هستند و به دنبال جایگاهی در جامعه می گردند ولی چون صداقت دارند قهرمان می شوند. معقتدم صداقت در فیلم سهیلی جاری است.

وی با اشاره به حاشیه هایی که در باره فیلم پدرش 'قاتل اهلی' صورت گرفت گفت: احساس کردم پدرم از نظر جسمی حال خوبی نداشت و من شان او نمی دیدم که اتفاق ناخوشایندی بیافتد.

کیمیایی افزود: پدرم 50 سال است در سینما فعالیت می کند و احساس کردم اگر واکنشی نشان ندهم ممکن است اتفاق بدی برای پدرم بیافتد.

حمید فرخ نژادبازیگر گشت دو نیز با بیان اینکه فیلم سازی به ویژه فیلم طنز سخت گفت: طنز زیر مجموعه علوم انسانی است و نه تجربی و با هر سلیقه و مدیری ممکن است تغییر کند.

وی افزود: ایراد نقد در کشور ما این است که معمولا در خلا صورت می گیرد و زمانی که می خواهند مثال بزنند سینمای آمریکا را مثال می زنند.

این نشست با حضور دیگر بازیگران از جمله بهاره افشاری و ساعد سهیلی همچنین مسعود سلامی مدیر فیلمبرداری و حسن ایوبی تدوین گر فیلم برگزار شد.

سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر از 9 تا 21 بهمن ماه جاری برگزار می شود.