رامبد جوان مجری و کارگردان برنامه تلویزیونی «خندوانه»، شب گذشته میزبان محمدرضا سرشار مشهور به رضا رهگذر و رضا احسان‌پور شاعر و طنزپرداز بود.

جوان در ابتدای برنامه با اشاره به ناهنجاری‌های اجتماعی از جمله استفاده بی‌ موقع از بوق ماشین، لبخند محمد گلریز خواننده انقلابی را بهترین لبخند هفته معرفی کرد و پس از اجرای استنداپ کمدی احسان‌پور، به گفتگو با محمدرضا سرشار نشست. 

سرشار در ابتدا ضمن سلام و تشکر بابت حضورش در خندوانه، در خصوص انتخاب نام هنری خود گفت: من از ابتدا کار خودم را با نویسندگی شروع کردم. در همان دوره جوانی با افکار و محاسباتی که داشتم، عنوان رضا رهگذر را برای خودم انتخاب کردم که البته مدت‌ها بعد پس از چاپ کتاب‌هایم متوجه شدم که کاری منطقی نبوده و با اسم خودم فرقی نمی‌کند که شناخته شوم یا نه.

وی ادامه داد: اولین کتابم را در سن 23 سالگی به چاپ رساندم و قبل از انقلاب تا سال 1365 با اسم رهگذر همه کتابهایم چاپ شده است.

گوینده برنامه رادیویی «قصه‌های صبح جمعه» با خواندن بخش‌هایی از کتاب «آنک، آن یتیم نظر کرده» و تصویرسازی برای حضار داخل در استودیو، عنوان کرد: نوشتن به نوعی کمک به آفرینش است و نویسندگی مانند دیگر حرفه‌ها، چیزی به جهان اضافه می‌کند.  

سرشار در ادامه از ساخت موسیقی و حضور شیده معاونی در تیتراژ ابتدایی برنامه «قصه‌های صبح جمعه» گفت و درباره شگردهای داستان‌نویسی اظهار داشت: برای داستان نویسی حداقل ترین کار کسب تجربه است. آن دسته از افرادی که تجارب عمقی و عرضی دارند در واقع نیمی از مسیر را طی کرده‌اند و در ادامه راه، باید مباحث نگارش و زبان فارسی را بیاموزند.

سرشار با بیان خاطره‌ای از رمان انقلاب در خصوص تظاهرات بزرگ آن دوره تاریخی در ایران توضح داد: من تظاهرات مردمی را در چهار شهر ایران تجربه کردم و برای مدت کمی در زندان بودم. در پایان این گفتگو، سرشار به یک حدیث قدسی اشاره کرد و آن را وصف حال شهدای عزیز ایران دانست.

گفتنی است؛ سرشار با همکاری برنامه تلویزیونی خندوانه، مسابقه داستان‌نویسی را برای تماشاگران با موضوع نگارش خواب‌ها راه انداخت.