نشست خبری فیلم «کارگرساده نیازمندیم» با حضور منوچهر هادی، یکتا ناصر، ابراهیم عامریان، سیروس همتی، بهرام افشاری در کاخ سی‌وپنجمین جشنواره فیلم فجر برگزار شد.

منوچهر هادی در ابتدای سخن خود به شوخی گفت: نحوه همکاری من با خانم ناصر توسط معرفی یکی از دوستان بوده است.

وی درباره روند فیلمسازی بیان کرد: طرح فیلمنامه 3 سال پیش نوشته شد و ما به دنبال سرمایهگذار بودیم و نیافتیم. بعد از سالوادور سیل پیشنهادها وجود داشت و آقای عامریان که از سرمایهگذاران سالوادور بود حاضر به سرمایهگذاری روی این فیلم شدند.

پدرام کریمی فیلمنامه نویس این فیلم سینمایی، ایده اولیه «کارگرساده نیازمندیم» را از زورگیری خیابان خردمند جنوبی دانست و گفت قرار بود تلویزیونی باشد اما آقا هادی نظرشان این بود که این فیلمنامه به فیلمی سینمایی تبدیل شود.

وی اعلام کرد که فیلمنامه این فیلم 10 اصلاحیه داشته است و بخش زورگیری آن برای گرفتن مجوز حذف شده است.

سیروس همتی در تمجید هادی گفت که او برای کار دورخوانی میگذارد و درباره نقش خود گفت: عزیز از بقیه به تهران نزدیکتر است که در  دنیای سرمایهداری میخواهد به سرعت پیش رود و در قتل رحمت با جهان به هر نوع همراه است.

مهران احمدی نیز بیان کرد: ما همه از شهرستانی هستیم و در این شهر اتفاقات عجیب میافتد و برای خودمان هم افتاده است. آنچه مرا اقناع کرد در این کار مشارکت کنم نخست متن و بعد نقش متفاوت بود. از حس داش مشتیگری منوچهر هادی خوشم آمد و با عشق پایین شهری او عشق کردم.

بهرام افشاری به نمایش جوجه تیغی خود در تماشاخانه باران اشاره کرد که هادی او را در آنجا دیده است و به صحبتهایشان مبنی بر قدبلند و نامناسب بودن در دکوپاژ سخن گفت. وی گفت این ریسک را کردم تا نقش قدم را بازی کنم و می خواستم با نقش لانتوریم متفاوت باشد.

هادی درباره تفاوت نقشها در متن و اجرا اظهار کرد: در نگارش متن در کنار پدرام حضور داشتم و این به روند کار کمک کرد. وی مدعی شد مهمترین کار در شخصیت پردازی انتخاب جای دوربین است چون بازیگران میدانند چه کنند. من بسیار در کار بازیگران دخالت نمیکنم.

هادی در انتقاد به خبرنگاری که گفت دکوپاژ تلویزیونی است پاسخ داد: اساساً کارگردانی نیستم در خانه دکوپاژ کنم. همه چیز در خود صحنه به وجود میآید و من با طراح صحنه و فیلمبردار تامل بسیار دارم. همه با هم صحنه را در میآوریم.

پدرام کریمی نیز در نقد فیلمنامه بیان کرد: ابتدای فیلم با یک اعتراف آغاز شد که یا پیشنهاد هادی از انتها چیزی در ابتدا داشته باشیم تا فاصله گذاری کرده باشیم.

وی درباره موضوع ربا در فیلم تصریح کرد: از پیش تعین شده بود و به عنوان یک خرده پیرنگ در نظر داشتیم. وی درباره کشش فیلم نیز گفت برداشتن تعلیق تعمدی بوده است. کمرنگ کردن تعلیق تعمدی داشته است.

عامریان نیز از رفتارهای موجود در حوزه تهیهکنندگی سینمای ایران گلایه کرد و گفت از این فضا میترسیدم.