آلبوم موسیقی «این نیز بگذرد...» با تنظیم و موسیقی حسین پرنیا و خوانندگی فاضل جمشیدی، از تولیدات جدید مرکز موسیقی حوزه هنری، در هجدهمین برنامه «اتفاق ترانه» عصر جمعه دوم بهمن ماه در تماشاخانه مهر حوزه هنری با حضور دکتر محمد سریر، محمدعلی بهمنی، جمعی از پیشکسوتان و اهالی موسیقی، هنرمندان و مدیران فرهنگی حوزه هنری رونمایی شد. 

در این مراسم فاضل جمشیدی خواننده و حسین پرنیا آهنگساز دقایقی به معرفی اثر پرداختند. 

جمشیدی گفت: من دو سه سالی بیمار شده بودم و فعالیتی نداشتم. در این مدت آقای حسین پرنیا با لطفی که داشتند، به من اصرار کردند که دوباره کار کنم که منجر به تولید این آلبوم شد. 

در ادامه پرنیا در خصوص اینکه چرا از اشعاری استفاده شده که در گذشته به کار گرفته شده‌اند، اظهار داشت: گاهی یک شعر به اندازه ای زیباست و پیام دارد که هر چند بار که استفاده شود باز هم کم است؛ یک شعر خوب را بارها باید مورد استفاده قرار داد تا تاثیر خود را بگذارد. 

وی در پاسخ به این سؤال که چرا آقای جمشیدی را برای این اثر انتخاب کرد، گفت: من فکر می کنم خوانندگی در جامعه ما تبدیل به یک فروشگاه شده و همه علاقه دارند سراغ افراد مشهور بروند، اما من این را قبول ندارم و برای همین دوست ندارم با اشخاص مشهور کار کنم. 

همچنین در این مراسم، محمد سریر، محمدعلی بهمنی و نادر گلچین که با وجود ضعف جسمانی خود را به مراسم رسانده بود، دقایقی به بررسی وضعیت اوضاع کنونی ترانه‌های موجود در موسیقی‌های کشور پرداختند. 

ابتدا سریر ضمن تأکید بر اولویت داشتن فرهنگ بر اقتصاد و سیاست، در خصوص ظرفیت‌های شعر معاصر، به تشریح نسبت شعر معاصر و ادبیات کهن پرداخت.  

در ادامه بهمنی اظهار داشت: بخشی از شعر معاصر ما ظرفیت اجرا ندارد، اما نباید باعث شود که از ظرفیت‌های پنهان آن غافل شویم. 

سپس گلچین ضمن تأکید بر اینکه از گذشته همواره در موسیقی به کلام اهمیت می‌داده و آنقدر که کلام تأثیر دارد، موسیقی ندارد، اظهار داشت: موسیقی ملی ما بیمار و افسرده مانده است.

در ادامه این مراسم به درخواست فاضل جمشیدی، محمد سریر به نقد این آلبوم پرداخت و در این راستا اظهار داشت: در این آلبوم به درستی از موسیقی ردیف دستگاهی استفاده شده است؛ در اشعار پیوند درستی میان شعر معاصر و ادبیات کهن وجود دارد. ویژگی دیگر این آلبوم بهره‌گیری از سازهای ملی است. ارکستر در تعداد سازها معمول و محدود بود. همچنین آقای جمشیدی اثر را راحت و پایین خوانده‌اند که در میان آثار فعلی کم نظیر است.  

در پایان با حضور پیشکسوتان موسیقی و عوامل آلبوم "این نیز بگذرد ......" به صورت نمادین از این اثر رونمایی شد. 

این آلبوم موسیقی شامل 9 قطعه موسیقی با شعرهایی از مولوی، حکیم خیام، هوشنگ ابتهاج، رهی معیری و محمدعلی بهمنی است و یکی از قطعات بی کلام آن با تکنوازی کمانچه آلتو ساخته شده است.