سید رضا صالحی‌امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه اجرای ارکستر ملی ایران در جشنواره موسیقی فجر با حضور در جمع خبرنگاران گفت: حضور من اینجا در حقیقت توجهی بوده به هنر موسیقی و اصحاب موسیقی همچنین برای ارکستر ملی ایران احترام ویژه‌ای قائل هستم.

صالحی‌امیری همچنین با بیان اینکه موسیقی باعث نشاط جامعه می‌شود، اظهارکرد: این حوزه از موسیقی می‌تواند در نشاط جوانان تاثیر زیادی داشته باشد.

وزیر ارشاد تاکید کرد: باید تلاش کنیم موسیقی ما از مرزهای ایران خارج شود تا پیام صلح، وحدت و انسجام را به همه جهانیان منتقل کند.

وزیر ارشاد با بیان اینکه امشب یکی از شب های زیبای موسیقی ایران بود، ادامه داد: ارکستر ملی به رهبری استاد شهبازیان و خوانندگی آقای افتخاری لبخند را به چهره های مردم نشاند. نشاط و شادی جوانان آرزوی ما و دولت است و دوست داریم جوانان همیشه با نشاط و شاد باشند.

او با تاکید بر اینکه نسل جوان ما انسان های خوش قلب و فرهیخته ای هستند خاطرنشان کرد: ما باید جوانان را به رسمیت بشناسیم جوانان امروز به هنر موسیقی، شعر و معنویت نیاز دارد و ما باید در حوزه های موسیقی، تئاتر، سینما و قرآنی تلاش کنیم تا معنویت، معرفت و هنر را در نسل جوان منتشر کنیم.