عروسک «جناب خان» اولین بار در «کوچه مروارید» اثری ویژه کودکان در شبکه نمایش خانگی مورد استفاده قرار گرفت و پس از آن برای کمک به رامبد جوان به برنامه «خندوانه» آمد.

جناب خان با تکیه بر هوشمندی محمد بحرانی صداپیشه این عروسک به سرعت خود را به قله موفقیت رساند و پرچم سری دوم برنامه خندوانه را هم بالا برد. تا جایی که بسیاری آن را رقیبی جدی برای خود رامبد جوان در این برنامه می‌دانستند. 

 جناب‌خان

اما در سری چهارم ناگهان سعید سالارزهی صاحب این عروسک نسبت به حضورش در برنامه خندوانه واکنش نشان داد و بعد از مدتی دعواها بالا گرفت. همین کشمکش‌ها نیز منجر شد تا حضور و پرونده جناب خان در برنامه «خندوانه» بسته شود که این عدم حضور 2 آفت برای هر دو طرف ماجرا به وجود آورد.

آفت اول متعلق به سازندگان «خندوانه» بود که در سری چهارم کف‌گیرشان به ته دیگ خورده و هنوز نتوانسته‌اند مسابقه یا طرح قابل توجهی را طراحی کنند. از آن طرف خلاء جناب خان نیز در برنامه کاملا به چشم می‌آید و در نهایت نتیجه کار برنامه‌ای بی‌رمق شده که دیگر مثل سابق نمی‌تواند مخاطبان را پای تلویزیون بنشاند.

آفت دیگر نیز گریبان‌گیر عروسک محبوب جناب خان شده است. این عروسک که طرفداران بسیاری دارد، حالا حالاها پتانسیل محبوب ماندن را داشت که به واسطه این اختلاف نظر سعید سالارزهی ترجیح داده تا آن را از جعبه جادو به کف خیابان بکشاند و این روزها جناب خان با همان عینک آفتابی معروفش در حال تبلیغ  مواد شوینده روی اتوبوس های شهری است!

تبلیغی که گفته می‌شود سالارزهی در مقابل رقمی اندک آن را پذیرفته و او با این کار یک عروسک را که وجهه‌ای فرهنگی داشت به سراشیبی سقوط و فراموشی سپرده است. قطعا با حضور جناب خان روی اتوبوس‌های شهری، کم کم تاثیرگذاری آن روی مردم کم شده و به زودی آن هم سرنوشتی تلخ مانند سایر عروسک‌های محبوب تلویزیونی پیدا خواهد کرد و به دست فراموشی سپرده می‌شود.