سیامک عباسی را نباید به چهره شناخت، نما آهنگ‌های انیمیشنی او شناخته شده‌تر هستند.

نزدیک به شش سال است که از تهیه، تولید و ارائه نماهنگ «خوشبختیت آرزومه» در قالب انیمیشن می‌گذرد و تنها چهار ماه است که هوادارنش، چهره او را می‌بینند. با این حال «خوشبختیت آرزومه» همچنان از آثاری است که بسیاری از علاقه‌مندان موسیقی را به کنسرت سیامک عباسی می‌کشاند.

سیامک عباسی برای اولین بار است که در سی دومین جشنواره بین المللی موسیقی فجر حضور دارد. اجرای او شب گذشته جمعه 24 دی 1395 در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی برگزار شد.

تیم نوازندگان با تشویق مردم و با 10 دقیقه تاخیر روی صحنه آمدند. نوازندگانی که هر کدام لباس‌های متفاوتی بر تن کرده بودند. هنگامی که نور سالن اندک و اندک‌تر می‌شد، ترانه «کاش از اول میدونستم تو مال دیگرونی» با عنوان «فرشته پاک» هواداران را وادار به همخوانی و تشویق کرد. سیامک عباسی با یک کلاه، تیشرت و سویشرتِ سفید رنگ وارد صحنه شد. انیمشینی هم پس زمینه صحنه شده بود. 

در صدای عباسی برای خواندنِ قطعه نخست، استرس هویدا بود. به گونه‌ای که خودش هم به این مسئله اعتراف کرد و گفت: از شهریور ماه امسال برگزاری کنسرت را آغاز کرده‌ام، با این وجود، ورودی کنسرت‌ها استرس دارد و از همه شما عذر خواهی می‌کنم.

عباسی، « جوونتر که بودم» را برای قطعه دوم انتخاب کرد، این قطعه مورد استقبال هواداران قرار گرفت و این خواننده نیز هوادارنش را تشویق به نگه داشتن همین انرژی تا پایان کنسرت کرد.

شب گذشته در نخستین روز برگزاری سی دومین جشنواره موسیقی فجر، گشت‌های ایست بازرسی حضور پررنگی در خیابان سئول داشتند. برخی از ماشین‌هایی که به نظرشان مشکوک می‌رسید را نگه می‌داشتند. ماجرایی برای سیامک عباسی در راه آمدن به سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی پیش آمده بود که در ارتباط مستقیم با همین ایست و بازرسی‌ها بود.

سیامک عباسی برای اینکه با هوادارنش خودمانی‌تر شود و شاید از استرسش نیز بکاهد به موضوع جالبی اشاره کرد. این خواننده خطاب به هوادرانش گفت: «ماشینی که من را به سمت نمایشگاه بین المللی می‌آورد، از سوی ایست بازرسی نگه داشته شد و چون راننده مدارک نداشت، ماشین ما را نگه داشتند. کم بود این کنسرت نیز برگزار نشود، یکی از دوستان، بلیط کنسرت را نشان داد و گفت که من امشب اجرا دارم. اینگونه توانستم به موقع به این اجرا برسم».

این خواننده تاکید کرد: البته باید خدا را شاکر باشیم، در این وضعیت که منطقه و کشورهای اطرافمان در ناامنی به سر می‌برد، مملکت ما به لطف هم‌وطنانمان که زحمات شبانه‌روزی می‌کشند در امنیت به سر می‌بریم و می‌توانیم کنسرتمان را با خیال راحت اجرا کنیم.

بلافاصله سیامک عباسی آهنگ « سقوط » را اجرا کرد، پس از آن آهنگ‌های «باور»، «تن سپرده به باد»، « تو که نیستی» و «بارون» خوانده شد. این خواننده جوان در ادامه از هوادارنش پرسید: اگر بگویند سیامک عباسی را با چه آهنگی می‌شناسید؟ هواداران یک صدا فریاد زدند« خوشبختیت آرزومه».

سیامک عباسی خود را باید مدیون این آهنگ بداند، چراکه  مشهورشدنش به دلیل انتشار این آهنگ بود. تمام سالن یک صدا سیامک عباسی را برای خواندن آهنگ خوشبختیت آرزومه همراهی کردند. «وقتی دلت شکست»، «شهربارونی»، « دارم پیر میشم ولی عاشقم»، « تورو دوست دارم جای هر دومون»، «عشق دورم» دیگر قطعه‌هایی بودند که عباسی در کنسرتش خواند. این خواننده موسیقی پاپ کنسرت خود را با خواندن دوباره‌ی  آهنگ «خوشبختیت آرزومه» به پایان رساند.

در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی خبری از اتاق خبرنگاران نبود و هیچ امکاناتی برای اهالی رسانه در نظر گرفته نشده بود. به نظر می‌رسد که امسال هم مانند سال‌های گذشته اهالی رسانه باید سرگردان باشند و خبری از اتاق خبرنگاران، سیستم کامپیوتری و اینترنت نیست.