بیتا سحرخیز، بازیگر نقش ملکا درسریال «ماه و پلنگ» مصاحبه ای انجام داده است که وی در آن به بازی در یک سکانس در دادگاه واقعی اشاره کرده است.

وی گفته است: من چند صحنه حسی دارم که برای خودم هم چالش‌برانگیز بود و خیلی دوست‌شان داشتم. آقای امینی هم از این سکانس‌ها خیلی راضی بودند و تاکید داشتند این صحنه‌ها خیلی خوب در آمده است، اما یک سکانس بسیار سخت در قصه داشتم. این صحنه در دادگاه واقعی ضبط شد و من باید از یک قاتل The Murderer دفاع می‌کردم. واقعا صحنه سختی بود. وقتی فیلمنامه را خواندم، خودم این سکانس را تیک زدم که سخت‌ترین سکانس ملکاست. ضمن این که دیالوگ‌های زیادی در این صحنه داشتم.

همان طور که تاکید کردم این صحنه را در دادگاه واقعی ضبط کردیم و اتفاقا وقتی این صحنه را تصویربرداری می‌کردیم، از آن مجتمع هم افرادی نشسته بودند و این صحنه را می‌دیدند و بعد از تمام شدن سکانس به من گفتند خانم سحرخیز شما وکیل هستید؟ گفتم نه. آنها گفتند به حدی خوب دفاع کردم که مطمئن هستند با چنین دفاعی متهم تبرئه می‌شد. واقعا سکانس سختی بود و خدا را شکر می‌کنم از پس این صحنه خوب بر آمدم. البته این صحنه حسی نبود، فقط سخت بود و در طول قصه مخاطبان با تماشای این صحنه حرفم را تائید خواهند کرد.