مصطفی بخشش، شاعر جوان  در خصوص میزان مطالعه و سواد شاعران جوان  اظهار داشت: امروزه مطالعه اندک و ناآشنایی شاعران جوان با منابع موجود و آشفتگی ناشی از این شناخت کم باعث شده که شاعران جوان در زمان ورود به عرصه شعر با مشکلاتی مواجه شوند. البته شاعران خوبی هم داریم اما به دلیل آنکه عرصه شعر دچار باندبازی شده نتوانستند آنچنان که باید و شاید مطرح شوند. در اصل این شاعران به دلیل سدهای موجود شناخته نمی‌شوند.

این شاعر در بخش دیگری از سخنانش به تشریح نحوه ورودش به عرصه شعر اشاره کرد و اظهار داشت: پدر من خوشنویس بود و با شعر سر‌ و کار داشت. من نیز در دوران کودکی با شعر زیاد دست‌ و پنجه نرم کردم و در 13 یا 14 سالگی اولین شعرم را در قالب غزل سرودم. 

بخشش ادامه داد: سال‌ها گذشت و سرودن شعر را تا اندازه‌ای فراموش کردم تا اینکه استاد ادبیاتم در سال اول دانشگاه کمک کرد تا دوباره شعر بگویم. در اوایل کار فقط وزن و قافیه را می‌شناختم و شناختی از آرایه‌های ادبی نداشتم اما با حضور در انجمن‌های ادبی و محافل شعرخوانی شناخت بیشتری از اصول و ظرافت‌های سرایش شعر پیدا کردم و امروز 2 سال است که با پشتکار به سرودن شعر می‌پردازم. 

وی خاطرنشان کرد: هنوز تعداد کمی اشعارم به جایی نرسیده که بتوانم آنها را در قالب یک مجموعه شعر به مخاطبان عرصه شعر ارائه بدهم. 

یادآور می‌شود این روزها تعداد زیادی از جوانان کشورمان بر مبنای ذات هنر دوست مردم این مرز و بوم علاقه چشمگیری به ورود در عرصه شعر و شاعری دارند.