بر اساس اعلام دبیرخانه جشنواره مردمی فیلم عمار، از آغاز انتشار فراخوان هفتمین دوره این رویداد سینمایی- هنری، تاکنون نزدیک به ۱۲۰۰ اثر در بخش‌ها و موضوعات مختلف جشنواره حضور پیدا کردند.

بنابرین گزارش، تاکنون در بخش «فیلم» هفتمین جشنواره عمار، ۷۸۴ اثر شرکت کرده‌اند که از میان آنها، ۳۶۴ اثر در قالب مستند، ۱۸۷ اثر داستانی، ۱۰۲ نماهنگ، ۹۹ پویانمایی و موشن گرافیک و ۳۲ اثر در قالب برنامه تلویزیونی است.

همچنین در بخش «فیلمنامه» این جشنواره ۱۴۸ اثر، «فیلم ما» ۵۷ اثر، بخش اقلام تبلیغی ۶۷ اثر، تولیدات رادیویی ۸۸ اثر، نقد، پژوهش و مقالات سینمایی ۱۴ اثر و بخش «لوح‌نگار» ۹ اثر حضور دارند که در مجموع، تاکنون، ۱۱۷۱ اثر در هفتمین دوره این جشنواره شرکت دارند.

بر اساس این گزارش، تاکنون بیشترین آثار حاضر در هفتمین جشنواره عمار در موضوعات «بیداری اسلامی و جهانی» با ۲۲۰ اثر، «تاریخ معاصر ایران و جهان» با ۲۰۲ اثر و «جنگ نرم» با ۱۲۴ اثر بوده است و در موضوعات «اقتصاد مقاومتی» ۱۱۸ اثر، «نقد درون گفتمانی» ۱۰۸ اثر و «فتنه ۸۸» ۱۰ اثر حضور دارند.لوح نپار

بنابرین گزارش، دبیرخانه جشنواره مردمی فیلم عمار، در این اطلاعیه از فیلمسازان و علاقمندان خواسته است که ثبت‌نام و ارسال آثار خود را به روزهای پایانی ثبت‌نام جشنواره موکول نکنند تا با مشکلات احتمالی مواجه نشوند.

گفتنی است هفتمین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار، همچون سال‌های گذشته در ایام بزرگداشت حماسه مردمی «نه دی»، از ۸ تا ۱۷ دی ماه برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به وبسایت این جشنواره به نشانی AmmarFest.ir اثر خود را در یکی از بخش ‌های«فیلم»، «فیلمنامه» و «نقد، مقاله وپژوهش‌های سینمایی» تا ۳۰ آبان و در بخش‌های «فیلم ما»، «تولیدات رادیویی»، «اقلام تبلیغی» و «لوح نگار» تا ۱۰ آذر ثبت‌نام و حداکثر پنج روز پس از آن، اثرشان را دبیرخانه تحویل دهند.

همچنین علاقه‌مندان جهت اکران مردمی فیلم‌های جشنواره عمار نیز می‌توانند با مراجعه به تارنمای جشنواره، نسبت به ثبت نام اکران مردمی، اقدام و فیلم‌های جشنواره را در محل‌های مختلفی مثل مسجد، هیئت، مدرسه، دانشگاه، پایگاه بسیج و… به نمایش بگذارند.