حجت الاسلام و المسلمین حسن شفیع امام جماعت مسجد جامع تفرش گفت: درباره اربعین آنچه که بسیار مورد سفارش قرار گرفته، زیارت اربعین است که در مفاتیح الجنان نیز وجود دارد و شیخ عباس قمی بر آن تاکید بسیاری کرده است.

وی ادامه داد: عزاداری امام حسین (ع) در اربعین، سنت خوب و دیرینه ای است که از سال های گذشته بر جای مانده و بر عزاداری اربعین سفارش بسیاری شده است.

امام جماعت مسجدجامع تفرش همچنین تصریح کرد: پیاده روی اربعین به عنوان یک عمل مقدس که نهایت عرض ادب مسلمانان به ویژه شیعیان را به حضرت اباعبدالله الحسین (ع) نشان می دهد، نماد بسیار مناسبی جهت به تصویر کشیدن اتحاد جامعه مسلمانان در سطح دنیا است.

وی اظهار کرد: ازسویی دیگر زیارت قبور شهدای کربلا به ویژه امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) و ابراز محبت مسلمانان به ایشان، باعث ارائه تصویری جامع و در عین حال با خلوص نیت و معرفت از سوی جامعه مسلمانان به تمامی مردم جهان می شود و اینکه آن ها برای عزاداری سید و سالار شهیدان (ع) با تمامی وجودشان تلاش می کنند.

حجت الاسلام و المسلمین شفیع با اشاره به اعمال سفارش شده برای عزاداری امام حسین (ع) در آستانه اربعین و همچنین این روز بزرگ ، یادآور شد: اعمالی مانند پیاده روی، گل به سر مالیدن و انجام روضه خوانی ، سینه زنی و زنجیر زنی از جمله مهمترین اعمالی است که برای ابراز ناراحتی شیعیان در آستانه فرا رسیدن اربعین مورد سفارش قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: باید توجه داشته باشیم که نذری دادن در روز اربعین و همچنین نذری هایی که در مسیر پیاده روی اربعین به زائران امام حسین (ع) داده می شود، نزد خداوند از ارزش و اهمیت بسیاری برخوردار است چرا که مسلمانان این گونه ارادت خود را به خاندان مطهر اهل بیت (ع) نشان می دهند.